ISSN:
eISSN:
Wydawca:
Dyscypliny:
- architektura i urbanistyka (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
- inżynieria lądowa, geodezja i transport (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
- inżynieria mechaniczna (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
- geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna (Dziedzina nauk społecznych)
- nauki o zarządzaniu i jakości (Dziedzina nauk społecznych)
Punkty Ministerialne: Pomoc
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
Rok 2024 | 100 | Ministerialna lista czasopism punktowanych 2024 |
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
2024 | 100 | Ministerialna lista czasopism punktowanych 2024 |
2023 | 140 | Lista ministerialna czasopism punktowanych 2023 |
2022 | 100 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2021 | 100 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2020 | 100 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2019 | 100 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2018 | 14 | B |
2017 | 14 | B |
2016 | 14 | B |
2015 | 14 | B |
2014 | 6 | B |
2013 | 6 | B |
2012 | 5 | B |
2011 | 5 | B |
2010 | 6 | B |
Model czasopisma:
Punkty CiteScore:
Rok | Punkty |
---|---|
Rok 2023 | 2.5 |
Rok | Punkty |
---|---|
2023 | 2.5 |
2022 | 2.7 |
2021 | 2.6 |
2020 | 2.3 |
2019 | 1.8 |
2018 | 1.7 |
2017 | 1.9 |
2016 | 1 |
2015 | 0.6 |
2014 | 0.4 |
2013 | 0.3 |
2012 | 0.1 |
Impact Factor:
Polityka wydawnicza:
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
- Informacja o polityce wydawniczej
- https://www.archivesoftransport.com/index.php/aot/authorguidelines otwiera się w nowej karcie
- Informacja o warunkach samoarchiwizacji
- Zawarta w licencji
- Czy czasopismo pozwala na samoarchiwizację
- Tak - bez ograniczeń
- Informacje o polityce dot. danych badawczych
- brak danych
- Embargo w miesiącach
- brak embargo
- Informacje dodatkowe
-
Indeksowane w DOAJ
Przy samoarchiwizacji / rozpowszechnianiu należy podać źródło oryginału i DOI.
Umowa przeniesienia praw na wydawcę.
Sherpa Romeo:
Prace opublikowane w tym czasopiśmie
Filtry
wszystkich: 19
Katalog Czasopism
Rok 2024
-
APPLICATION OF VIBRATION SIGNALS IN RAILWAY TRACK DIAGNOSTICS USING A MOBILE RAILWAY PLATFORM
PublikacjaThe article presents a comprehensive method for using vibration signals to diagnose railway tracks. The primary objective is to gather detailed information on track conditions through a passive experiment. This involves using mobile diagnostic tools and techniques to assess railway infrastructure. The article elaborates on the range of diagnostic activities conducted in accordance with detailed railway regulations and highlights...
Rok 2023
-
Transmission system model in the track-vehicle relationship based on Long Term Evolution technology
Publikacja
Rok 2021
-
Analysis of the causes and effects of cyclist-pedestrian accidents in biggest Polish cities
PublikacjaTraffic incidents between pedestrians and cyclists result in an incomparably smaller number of victims (injured and killed) than accidents between unprotected traffic participants and other vehicles. However, such incidents cannot be underestimated, as in most cases they take place on elements of infrastructure designed for pedestrians and cyclists, and thus negatively affect the sense of safety of users in places where they...
-
ANALYSIS OF THE RESULTS OF THE AUDIT OF LIGHTING PARAMETERS AT PEDESTRIAN CROSSINGS IN WARSAW
PublikacjaThe night time, based on many world studies, generates an increased risk of serious accidents (with fatalities and serious injuries). This is especially true for accidents with pedestrians. Pedestrian crossings are very sensitive to the influence of the time of day in terms of pedestrian safety, elements of road infrastructure. This is visible on the example of Poland, where numerous accidents at crosswalks are recorded, characterized...
-
Preliminary safety assessment of Polish interchanges
PublikacjaInterchanges are a key and the most complex element of a road infrastructure. The safety and functionality of interchanges determine the traffic conditions and safety of the entire road network. This applies particularly to motorways and express-ways, for which they are the only way to access and exchange traffic. A big problem in Poland is the lack of comprehensive tools for designers at individual stages of the design process....
Rok 2019
-
Review of methods for assessing traffic conditions on basic motorway and expressway sections
PublikacjaMotorways and expressways are the core of each country’s road system. Road planning, design and management requires tools to ensure that roads have the right geometry, traffic layout and equipment. These include methods for capacity estimation and assessing traffic conditions. Because the paper focusses on the basic segments of motorways and expressways (sections located between interchanges and outside of their influence), its...
Rok 2018
Rok 2017
Rok 2016
-
Selection of the most adequate trip-modelling tool for integrated transport planning system
Publikacja
Rok 2015
-
Assessment of a critical area for a give-way ship in a collision encounter
Publikacja -
Design of compound curves adapted to the satellite measurements
PublikacjaThe paper deals with a novelty related to the design of a region for an alternative railway track direction adequate for mobile satellite measurements. The new approach may become particularly useful in the design of the existing track axis control when the determination of both the main track directions becomes impossible. The only solution in that case is to apply to the geometrical system two circular arcs of a different radius,...
-
Regional implementation of a road safety observatory in Poland
PublikacjaThe paper outlines the background and goals of the Road Safety Observatory in the Polish region of Warmia and Mazury. While created it was Poland’s first road safety Observatory, both at the regional and central level. Established in line with the methodology proposed in the European project SafetyNet, together with the planned National Road Safety Observatory it will form part of a Europe-wide network of observatories linked with...
Rok 2012
-
Semi-Markov Approach to the Shipping Safety Modelling
Publikacja -
The accuracy assessment of determining the axis of railway track basing on the satellite surveying
PublikacjaW 2009 roku na Politechnice Gdańskiej rozpoczęto badania nad wykorzystaniem serwisu pomiarów fazowych NAVGEO aktywnej sieci geodezyjnej ASG-EUPOS dla przeprowadzania ciągłych pomiarów przebiegu trasu kolejowej. Celem kontynuowanych badań jest próba oceny możliwości zastosowania pomiarów fazowych GNSS, realizowanych przez kilka odbiorników, dla projektowania oraz inwentaryzacji toru kolejowego. Do oceny dokładności określenia osi...
Rok 2011
-
Evolutionary Sets of Safe Ship Trajectories: the Method's Development and Selected Reaserch Results
PublikacjaThe Evolutionary Sets of Safe Ship Trajectories is a method solving ship encounter situations. The method combines evolutionary approach to planning ship trajectory with some of the assumption of game theory. For given positions and motion parameters the method finds a near optimal set of safe trajectories of all ships involved in an encounter. This paper presents framework of the method and its development. Additionally, selected...
-
Minimizing the Impact of Electromagnetic Interference Affecting the Control System of Personal Rapid Transit in the Context of the Competitiveness of the Supply Chain
Publikacja -
Selected problems of determining the course of railway routes by use of GPS network solution
PublikacjaW 2009 roku Politechnika Gdańska rozpoczęła prace nad wykorzystaniem ciągłych pomiarów pozycji systemów geodezji satelitarnej dla wyznaczania przebiegu trasy kolejowej z wykorzystaniem fazowych metod GPS opartych o serwis NAVGEO polskiej Aktywnej Sieci Geodezyjnej ASG-EUPOS. W celu eliminacji błędów przypadkowych wpływających na dokładność wyznaczenia trasy kolejowej w następnym roku zespół przeprowadził dwie kampanie pomiarowe...
Rok 2010
-
A Model for Risk Analysis of Oil Tankers
Publikacja
Rok 2007
-
Highway engineering risk assessment
PublikacjaNa drogach krajowych w Polsce rocznie ginie ponad 2000 osób w wypadkach drogowych, co stanowi ponad 37% ogółu ofiar śmiertelnych w wypadkach. Do poprawy stanu bezpieczeństwa na tych drogach muszą byc podjęte działania zmierzające do systematycznego dostosowania poszcz. odcinków dróg do standardów bezpieczeństwa. Jednym z narzędzi pomocnych do wyboru odcinków dróg o największym potencjale mozliwych do uratowania od śmierci uczestników...
wyświetlono 1389 razy