ISSN:
Strona www:
Wydawca:
Dyscypliny:
- inżynieria lądowa, geodezja i transport (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
- ekonomia i finanse (Dziedzina nauk społecznych)
- nauki prawne (Dziedzina nauk społecznych)
- nauki socjologiczne (Dziedzina nauk społecznych)
Punkty Ministerialne: Pomoc
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
Rok 2024 | 20 | Ministerialna lista czasopism punktowanych 2024 |
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
2024 | 20 | Ministerialna lista czasopism punktowanych 2024 |
2023 | 40 | Lista ministerialna czasopism punktowanych 2023 |
2022 | 20 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2021 | 20 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2020 | 20 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2019 | 20 | Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022) |
2018 | 8 | B |
2017 | 8 | B |
2016 | 8 | B |
2015 | 8 | B |
2014 | 4 | B |
2013 | 4 | B |
2012 | 4 | B |
2011 | 4 | B |
2010 | 6 | B |
Model czasopisma:
Impact Factor:
Polityka wydawnicza:
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
- Informacja o polityce wydawniczej
- http://www.transportation.overview.pwr.edu.pl/UPLOAD/PK_INFO_PDF_PL_ENG/PL/PL_Instrukcje_dla_Autor%C3%B3w_1.pdf otwiera się w nowej karcie
- Informacja o warunkach samoarchiwizacji
- http://www.transportation.overview.pwr.edu.pl/UPLOAD/PK_INFO_PDF_PL_ENG/PL/PL_Instrukcje_dla_Autor%C3%B3w_1.pdf otwiera się w nowej karcie
- Czy czasopismo pozwala na samoarchiwizację
- Tak - bez ograniczeń
- Informacje o polityce dot. danych badawczych
- brak danych
- Embargo w miesiącach
- brak embargo
- Informacje dodatkowe
- Przy udostępnianiu/rozpowszechnianiu należy podać źródło oryginału i DOI.
Prace opublikowane w tym czasopiśmie
Filtry
wszystkich: 72
Katalog Czasopism
Rok 2015
-
ZARZĄDZANIE STRATEGIAMI SZLIFOWANIA SZYN W PROCESIE UTRZYMANIA NAWIERZCHNI KOLEJOWYCH
PublikacjaSzlifowanie szyn kolejowych od co najmniej kilkunastu lat jest podstawową i integralną czynnością na rzecz prawidłowego utrzymania nawierzchni kolejowej i wydłużenia jej trwałości. Technologia, która pierwotnie stosowana była do usuwania tzw. zużyć falistych, czyli wzdłużnych nierówności powierzchni tocznej główki szyny, w coraz szerszym zakresie wprowadzana jest jako czynność planowo-zapobiegawcza. Zwiększone obciążenia dynamiczne...
-
Zastosowanie mobilnych pomiarów satelitarnych do określania położenia wysokościowego torów
PublikacjaW pracy podjęto próbę sprawdzenia, na jaką dokładność można było liczyć na kolejnych etapach rozwoju techniki mobilnych pomiarów satelitarnych w zakresie określania położenia wysokościowego torów. Do tego celu wykorzystano wyniki kampanii pomiarów satelitarnych przeprowadzonych na przestrzeni 2009-2015. W wyniku przeprowadzenia odpowiedniej procedury obliczeniowej wykazano, że w okresie tym dokładność pomiarów satelitarnych wyraźnie...
Rok 2014
-
Funkcjonowanie skrzyżowań z wyspą centralną ze zmienną wielkością wewnętrznych powierzchni akumulacji
PublikacjaW niniejszym artykule przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące funkcjonowania skrzyżowań z wyspą centralną przy dużych i bardzo dużych natężeniach ruchu. Ten typ skrzyżowań jest często stosowany w Polsce w centrach miast na ulicach wielopasowych i jest dość powszechny w przypadku występowania torowiska tramwajowego w pasie dzielącym jezdnie. Przy dużym udziale natężenia pojazdów skręcających w lewo lub zawracających, wy- spa...
-
Projektowanie nasypów komunikacyjnych ze zbrojeniem geosyntetycznym podstawy na słabym podłożu gruntowym
PublikacjaAnaliza procedur wymiarowania wzmocnień geosyntetycznych podstawy nasypów. Nasypy na słabym podłożu gruntowym. Norma brytyjska BS 8006 i niemieckie wytyczne EBGEO dotyczące projektowania nasypów na słabym podłożu gruntowym.
-
Technika ochrony odbiorników GPS przed atakami typu spoofing
PublikacjaArtykuł został poświęcony problemowi tzw. spoofingu w systemach nawigacji satelitarnej GNSS. Mianem spoofingu GNSS określa się niepowołaną transmisję sygnałów GNSS, imitujących sygnały nadawcze z satelitów nawigacyjnych. Celem takiego działania jest doprowadzenie do wskazania przez odbiornik GNSS nieprawidłowych informacji o położeniu, prędkości i czasie. Przeprowadzenie takiego ataku jest możliwe wskutek braku odpowiedniej ochrony...
Rok 2013
-
Ocena skuteczności stosowanej metodyki regulacji osi toru kolejowego
PublikacjaW pracy pokazano przykłady stwierdzonych nieprawidłowości w ukształtowaniu torów kolejowych w płaszczyźnie poziomej. Jako przyczynę istniejącej niekorzystnej sytuacji wskazano stosowaną przez wiele lat metodykę regulacji osi toru. W celu oceny skuteczności tego procesu przeprowadzono dwie kampanie ciągłych pomiarów satelitarnych. Pierwsza kampania pomiarowa miała na celu identyfikację stanu istniejącego, druga zaś − określenie...
-
Ocena trasy kolejowej położonej w łuku na podstawie pomiarów satelitarnych
PublikacjaW pracy przedstawiono kolejny moduł opracowywanego w Politechnice Gdańskiej programu komputerowego SATTRACK do wizualizacji, oceny i projektowania trasy kolejowej, dostosowanego do techniki ciągłych pomiarów satelitarnych. Jest to moduł TRACK_ARC, przeznaczony do szczegółowej oceny rejonu trasy kolejowej położonego w łuku, na podstawie współrzędnych osi toru uzyskanych z ciągłych pomiarów satelitarnych. W tym celu interesujący...
Rok 2011
-
Ciągły pomiar geometrii rozjazdów kolejowych
PublikacjaW artykule opisano zasady przeprowadzania pomiarów szerokości toru i żłobków na podstawie obowiązujących przepisów na liniach kolejowych w Polsce I Niemczech. Następnie omówiono metodykę wykonywania pomiarów ciągłych szerokości toru i różnicy wysokości toków szynowych w rozjazdach kolejowych z wykorzystaniem toromierza elektronicznego TEC1435. Szczególną uwagę zwrócono na powtarzalność wyników pomiarów w miejscach nieciągłości...
-
Kncepcja zastosowania klasycznego modelu {Preisacha w opisie histerezy mechanicznej toru kolejowego
PublikacjaW pracy przedstawiono implementację klasycznego, skalarnego modelu histerezy Preisacha w zastosowaniu do opisu zjawiska histerezy mechanicznej, występującej w torze kolejowym podczas procesu regulacji geometrycznej jego osi (tj. w trakcie przesuwania rusztu torowego w kierunku poprzecznym). Opisano zwięźle założenia teorii Preisacha oraz skalarny model matematyczny histerezy mechanicznej, oparty na rozkładzie statystycznym zmodyfikowanych...
-
Modernizacja łuków koszowych z wykorzystaniem programu MUGO
PublikacjaW artykule przedstawiono opracowywane obecnie algorytmy obliczeń, które będą wykonywane w programie komputerowym MUGO służącym do wyznaczania przesunięć toru i robót ziemnych. Program jest związany z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego. W pracy scharakteryzowano aktualny stan zaawansowania programu.
-
Modernizacja łuków koszowych z wykorzystaniem programu MUGO
PublikacjaW artykule przedstawiono opracowywane obecnie algorytmy obliczeń, które będą wykonywane w programie komputerowym MUGO służącym do wyznaczania przesunięć toru i robót ziemnych. Program jest związany z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego. W pracy scharakteryzowano aktualny stan zaawansowania programu.
-
Ocena odcinków prostych trasy kolejowej na podstawie pomiarów satelitarnych
PublikacjaW pracy przedstawiono kolejny moduł opracowywanego w Politechnice Gdańskiej programu komputerowego SATTRACK do wizualizacji, oceny i projektowania trasy kolejowej, dostosowanego do techniki ciągłych pomiarów satelitarnych. Jest to moduł TRACK_STRAIGHT, służący do oceny odcinków prostych. Pokazano opis jego funkcjonowania oraz przykłady zastosowania odpowiednich funkcji. Zapisane w pliku tekstowym współrzędne prostej wykorzystuje...
-
Parametryczna krzywa przejściowa dla dróg kolejowych
PublikacjaZakres stosowania krzywych przejściowych o nieliniowej zmianie krzywizny na drogach kolejowych jest, jak dotąd, bardzo ograniczony. W pracy (przeprowadzając stosowną analizę) wskazano na główną przyczynę takiego stanu rzeczy - bardzo małe wartości rzędnych poziomych w rejonie początkowym, w praktyce często wręcz niemożliwe do realizacji. Postanowiono więc poszukać nowej postaci krzywej przejściowej, rezygnując z warunku zerowania...
-
Propozycje usprawnień infrastrukturalno - organizacyjnych sieci tramwajowej w Toruniu
PublikacjaW artykule przedstawiono propozycje usprawnień funkcjonowania sieci tramwajowej w Toruniu poprzez budowę nowych linii tramwajowych, zastosowanie innowacyjnych rozwiązań infrastrukturalnych oraz zmiany w organizacji ruchu tramwajowego.
-
Rozjazdy do dużych prędkości o zmiennej krzywiźnie toru zwrotnego
PublikacjaNa PKP rozjazdy o najnowocześniejszych konstrukcjach stosowane są na liniach przeznaczonych do prędkości 200 km/h. Umożliwiają one przejazd po torze zwrotnym z prędkością do 100 km/h. Koleje dużych prędkości stawiają przed konstruktorami rozjazdów jeszcze większe wymagania. Nie są im w stanie sprostać rozjazdy, w których tor zwrotny ma kształt łuku o stałej wartości promienia. W artykule przedstawiono wybrane typy rozjazdów, charakteryzujących...
-
Struktura funkcjonalna systemu zarządzania transportem w Trójmieście - TRISTAR
PublikacjaGłówną przyczyną stosowania inteligentnych systemów zarządzania transportem jest konieczność realizacji działań na rzecz ograniczenia negatywnych skutków rozwoju motoryzacji i wzrostu jakości usług przewozowych w warunkach zmiennego popytu transportowego. Stosowane obecnie rozwiązania, ukierunkowane na zwiększenie podaży infrastruktury transportu drogowego i podporządkowywanie jej sposobów wykorzystania przestrzeni miejskiej stają...
-
Wpływ warunków techniczno - eksploatacyjnych na występowanie i rozwój wad w szynach kolejowych
PublikacjaW artykule scharakteryzowano odcinek doświadczalny oraz przeanalizowano sześć wybranych przypadków wpływu warunków techniczno-eksploatacyjnych na występowanie i rozwój wad.
-
Zasady wykonania dokumentacji fotograficznej miejsca wypadku kolejowego
PublikacjaJedną z istotnych czynności podczas badania przyczyn wypadków kolejowych jest przeprowadzenie oględzin miejsca zdarzenia i sporządzenie dokumentacji fotograficznej. Na tym etaoie prac komisji wypadkowej, potrzebna jest szczególna wiedza z zakresu budowy i diagnostyki dróg kolejowych oraz fotografii. W artykule omówiono podstawowe zasady sporządzania dokumentacji fotograficznej w czasie oględzin miejsca zdarzenia na podstawie własnych...
Rok 2010
-
Wzmacnianie podtorza kolejowego metodą stabilizacji ubocznymi produktami spalania
PublikacjaUboczne produkty spalania powstają na skutek spalania w piecach bezresztowych różnych rodzajów węgla. Popioły odprowadzane spod elektrofiltrów w postaci suchego pyłu posiadają właściwości wiążące i mogą być stosowane jako samodzielne spoiwo lub jako dodatek do innych spoiw. Każdorazowo przed przystąpieniem do stabilizacji gruntu spoiwem hydraulicznym należy sporządzić receptę laboratoryjną. Najważniejszym parametrem dla wykonanego...
Rok 2009
-
Modelowanie poszerzeń międzytorzy
PublikacjaZagadnieniu zwiększenia rozstawu torów równoległych na prostej, nazywanym poszerzeniem międzytorza, poświęcono wiele publikacji. Mimo to w praktyce inżynierskiej oraz w najnowszych podręcznikach akademickich preferowane są rozwiązania uznane za niewłaściwe, powodujące niekorzystne oddziaływania dynamiczne w pudle wagonu. Jako alternatywędla tej tendencji proponuje się unifikację algorytmów obliczających parametry liniowe, kątowe...
Rok 2007
-
Strategie rozwoju kolei a rewitalizacja struktur miejskich
PublikacjaPodobnie jak w przypadku programu budowy autostrad i dróg ekspresowych, decyzja o ujęciu lub odrzuceniu danego regionu w programie kolei dużych prędkości wpływa na wieloletnie przyśpieszenie lub zahamowanie jego rozwoju przestrzennego, gospodarczego i społecznego. Lokalizacja węzłów przesiadkowych i przystanków w ramach sieci winna stanowić wyraz aktywnej strategii danego regionu w zakresie świadomego wzmacniania zapóźnionych obszarów....
Rok 2003
-
Ku bezprzewodowym systemom czwartej generacji.
PublikacjaW pracy przedstawiono uwarunkowania, które wpłynęły na powstanie systemów radiokomunikacyjnych trzeciej generacji oraz spodziewany ich rozwój w najbliższych latach, którego celem jest zwiększenie szybkości i jakości transmisji danych, dostępnej dla użytkowników i w konsekwencji umożliwienie wprowadzania nowych usług oraz podnoszenie efektywności widmowej i pojemności tych systemów.
wyświetlono 1800 razy