Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne
ISSN:
Punkty Ministerialne: Pomoc
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
Rok 2024 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024 |
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
2024 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024 |
2023 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2023 |
2022 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2021 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2020 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2019 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2018 | 5 | B |
2017 | 5 | B |
2016 | 5 | B |
2015 | 5 | B |
2014 | 4 | B |
2013 | 4 | B |
2012 | 4 | B |
2011 | 4 | B |
2010 | 6 | B |
2005 | 0 | archiwalne |
2004 | 0 | archiwalne |
2003 | 0 | archiwalne |
2002 | 0 | archiwalne |
2001 | 0 | archiwalne |
2000 | 0 | archiwalne |
1999 | 0 | archiwalne |
1998 | 0 | archiwalne |
1997 | 0 | archiwalne |
1996 | 0 | archiwalne |
1995 | 0 | archiwalne |
1994 | 0 | archiwalne |
Impact Factor:
Prace opublikowane w tym czasopiśmie
Filtry
wszystkich: 44
Katalog Czasopism
Rok 2019
-
Określenie parametrów modelowania geometrii krzyżownic rozjazdów zwyczajnych dla potrzeb budowy i utrzymania linii kolejowych
PublikacjaZdecydowana większość rozjazdów występująca na liniach kolejowych w Polsce to rozjazdy zwyczajne o typowym zestawie parametrów. Z tego powodu analiza przypadków nietypowych (takich jak rozjazdy o zmiennej krzywiźnie toru zwrotnego) może być utrudniona. Wirtualny model geometryczno-konstrukcyjny rozjazdu, generowany w oparciu o metody analityczne, stanowić może narzędzie użyteczne w sferze projektowania, konstrukcji oraz diagnostyki...
Rok 2016
-
Analiza i ocena zdolności przepustowej linii kolejowej o zróżnicowanej strukturze ruchu
PublikacjaW artykule wskazano na metody prowadzenia analiz warunków ruchu kolejowego oparte na dwóch parametrach: zdolności przepustowej i opóźnieniach pociągów. Szczególna uwagę poświęcono ocenie powszechnie stosowanych uproszczeń w analizach.
-
Metody pomiaru i analizy nierówności pionowych toru
PublikacjaDo czasu wprowadzenia jednolitych zasad oceny stanu infrastruktury na europejskiej sieci kolejowej zarządy krajowe stosowały różne metody pomiaru, analizy i oceny pomierzonych nierówności toru. W artykule przedstawiono metody pomiaru i analizy nierówności pionowych spełniające wymagania normy PN-EN 13848 oraz zdefiniowano i wyjaśniono podstawowe pojęcia w tym zakresie.
-
Znaczenie analiz ruchowych w procesie optymalizowania zakresu infrastrukturalnych inwestycji kolejowych
PublikacjaW artykule poruszono problem zachowania pełnej sprawności i uniwersalności rozwiązań technicznych w całym cyklu programowania inwestycji infrastrukturalnych. Wskazano na konieczność monitorowania prawidłowości projektowanych rozwiązań w perspektywie wieloletniej za pomocą analiz inżynierii ruchu kolejowego. Analizy pozwalają identyfikować również tzw. migrację problemów, co umożliwia weryfikację zakresu inwestycji. Posłużono się...
Rok 2015
-
Analityczna weryfikacja dokładności komercyjnych programów komputerowych wspomagających projektowanie układów geometrycznych toru
PublikacjaW pracy podjęto próbę wyjaśnienia kwestii uzyskiwanej dokładności w projektowaniu układów geometrycznych toru z wykorzystaniem komercyjnych programów komputerowych typu CAD. Użytkownikowi najczęściej nie są znane zasady działania tych programów, w tym również wykorzystywane algorytmy obliczeniowe. Opisano w sposób ogólny funkcjonowanie dwóch wiodących programów. Przedstawiono własną, analityczną metodę projektowania układów torowych,...
-
CHARAKTERYSTYKA ZUŻYĆ, WAD I USZKODZEŃ SZYN W TORACH TRAMWAJOWYCH
PublikacjaEksploatacja i utrzymanie nawierzchni tramwajowych napotyka liczne problemy. Podstawowym zagadnieniem jest intensywne zużywanie się i degradacja elementów stalowych. W artykule poświęcono uwagę wadom powierzchniowym oraz zużyciom szyn w torach tramwajowych, przybierających inny charakter niż w torach kolejowych.
-
Syntetyczne wskaźniki oceny stanu toru
PublikacjaJakość geometryczna toru analizowana jest w różnych celach, a dane podlegają różnemu stopniowi agregacji. Pojedyncze nierówności toru analizowane są zazwyczaj z uwagi na bezpieczeństwo i służą do planowanie napraw w krótkich terminach. Natomiast agregacja pomierzonych parametrów pozwala na planowanie robót w terminach średniookresowych i budowę modeli predykcji. W artykule przedstawiono zagregowane wskaźniki jakości geometrycznej...
-
Środki techniczne i organizacyjne wpływające na efektywność energetyczną transportu szynowego
PublikacjaIstnieje wiele środków technicznych i zabiegów organizacyjnych, które umożliwiają obniżenie kosztów energetycznych przejazdów transportem szynowym, a co za tym idzie mogących zwiększyć efektywność energetyczną całej gałęzi transportu. Do głównych rozwiązań technicznych należy zaliczyć stosowanie nowoczesnych silników indukcyjnych, prowadzenie rozruchu impulsowego, a także stosowanie zasobników umożliwiających gromadzenie energii...
-
Wybrane aspekty wpływu modernizacji i rewitalizacji infrastruktury kolejowej na środowisko
PublikacjaArtykuł dotyczy problemów związanych z procesami rewitalizacji i modernizacji linii kolejowych wraz z przejazdami kolejowymi oraz ich bezpośredniego wpływu na środowisko. Przedstawiono dane statystyczne wypadków kolejowych, które wskazują na konieczność modernizacji przejazdów kolejowych. Omówiono obowiązujące w Polsce normy, przepisy oraz rozporządzenia dotyczące przejazdów kolejowo - drogowych. Wskazano na nieścisłości w przepisach...
-
Wyniki badań parkingowych w obszarze Śródmieścia Gdyni.
PublikacjaW referacie przedstawiono metodykę i wyniki badań parkingowych, które przeprowadzono w obszarze Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni w ramach projektu CIVITAS DYN@MO. Badania prowadzone były w celu możliwości określenia wpływu graniczenia/zamknięcia ruchu na wybranych ciągach ulic.
Rok 2014
-
Identyfikacja obszarów o najsłabszym poziomie oferty publicznego transportu zbiorowego na przykładzie województwa pomorskiego
PublikacjaProjektowanie sieci transportu zbiorowego wymaga od projektanta wiedzy dotyczącej obecnej oferty przewozowej oraz umiejętności wyznaczenia efektu ewentualnych zmian. Obecnie wyzwanie to stoi także przed autorami planów transportowych, którzy zobowiązani są do opracowania zmian w sieci transportu zbiorowego na kilka najbliższych lat. Szczególnie istotnym etapem analizy oferty przewozowej jest identyfikacja obszarów o najsłabszej...
-
PROBLEM ZDOLNOŚCI PRZEPUSTOWEJ LINII KOLEJOWYCH W OBSZARZE AGLOMERACJI TRÓJMIEJSKIEJ
PublikacjaSzczegółowej analizie poddano główny kolejowy korytarz transportowy aglomeracji trójmiejskiej, tj. fragment ciągu transportowego E 65 składającego się z linii kolejowej nr 9 Warszawa Wschodnia Osobowa - Gdańsk Główny oraz linii kolejowej nr 202 Gdańsk Główny - Stargard Szczeciński, a także linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny. Obliczono zdolności przepustowe odcinków linii kolejowych dla ich stanu technicznego...
-
WIELOWARIANTOWA ANALIZA WPŁYWU MODERNIZACJI LINII KOLEJOWEJ NR 201 NA DOSTĘPNOŚĆ KOLEJOWĄ GDYŃSKIEGO PORTU
PublikacjaW artykule zawarto analizę zdolności przepustowej przy różnych wariantach modernizacji linii kolejowej nr 201 na odcinku Kościerzyna – Gdynia Główna. Wykazano, że przeprowadzenie obszernych inwestycji infrastrukturalnych jest niezbędne nie tylko ze względu na możliwość zapewnienia alternatywy dla pociągów towarowych kursujących do/z Portu Gdynia po liniach kolejowych nr 9 i 202, ale przede wszystkim ze względu na przyszłe natężenie...
-
Wybrane wyniki badań potrzeb transportowych mieszkańców województwa pomorskiego
PublikacjaNa potrzeby opracowania Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego Województwa Pomorskiego w czwartym kwartale 2013 roku konsorcjum Fundacji Rozwoju Inżynierii Lądowej oraz z Politechniki Gdańskiej wykonało badania potrzeb transportowych mieszkańców województwa pomorskiego oraz wielkości popytu na usługi przewozowe. Uzyskane wyniki były podstawą do budowy transportowego modelu symulacyjnego podróży realizowanych...
Rok 2013
-
KONCEPCJA SYSTEMU OCENY STANU TECHNICZNEGO PRZEJAZDÓW TRAMWAJOWYCH
PublikacjaPrzejazdy tramwajowe stanowią kluczowy element infrastruktury transportu miejskiego. Ich stan techniczny wpływa zarówno na bezpieczeństwo użytkowników linii tramwajowych jak i dróg kołowych. W artykule przedstawiono koncepcję oceny stanu technicznego przejazdów bazującą na doświadczeniach z gdańskiej sieci tramwajowej. Podano jej kryteria, zestawiono występujące wady i uszkodzenia oraz dokonano takiej oceny wraz z analizą przyczynowo...
-
Koncepcja wskaźnika syntetycznej oceny rozjazdów kolejowych
PublikacjaW artykule przedstawiono metodę quasi-ciągłego pomiaru szerokości toru i różnicy wysokości toków szynowych w rozjazdach kolejowych za pomocą toromierzy ręcznych. Na podstawie otrzymanych wyników pomiarów wyznaczono wskaźnik charakteryzujący stan utrzymania rozjazdu oraz przedstawiono koncepcję budowy wskaźnika syntetycznego. Do konstrukcji wskaźnika syntetycznej oceny stanu geometrii rozjazdów kolejowych wykorzystano statystyczną...
-
METODYKA OCENY RYZYKA NA ETAPIE BUDOWY I EKSPLOATACJI KOLEJOWYCH NAWIERZCHNI BEZPODSYPKOWYCH
PublikacjaW artykule przedstawiono propozycję wykorzystania metody FMEA do oceny ryzyka w kolejowych nawierzchniach bezpodsypkowych
-
Możliwości satelitarnej oceny położenia geometrycznego tramwajowych węzłów rozjazdowych
PublikacjaW referacie skupiono się na kwestii oceny złożonych układów geometrycznych linii tramwajowych, w rejonach krańcówek, ze szczególnym uwzględnieniem węzłów rozjazdowych. Przedstawiono wyniki ciągłych pomiarów satelitarnych przeprowadzonych w eksploatowanym torze. Omówiono metodykę opracowywania wyników, uwzględniającą specyfikę projektowania rozjazdów tramwajowych. Stwierdzono poprawność geometrycznego ukształtowania badanych układów,...
-
Obliczanie przesunięć osi toru przy modernizacji układów geometrycznych
PublikacjaJednym z istotnych problemów przy modernizacji dróg kolejowych jest zaprojektowanie nowych układów geometrycznych torów, które będą spełniały założone parametry eksploatacyjne. Najczęściej jest to związane ze zwiększeniem prędkości jazdy pociągów, co w konsekwencji prowadzi do zmiany promienia łuku kołowego i wydłużenia krzywych przejściowych. W artykule przedstawiono algorytmy obliczeń wielkości przesunięć osi toru kolejowego...
-
Obliczanie robót ziemnych przy modernizacji linii kolejowych
PublikacjaW artykule omówiono kolejny etap prac nad programem MUGO dotyczący obliczeń robót ziemnych. Program jest związany z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego. W pracy pokazano metodykę obliczania pól powierzchni nasypów na linii jednotorowej.
wyświetlono 350 razy