Abstrakt
Artykuł omawia coraz częściej używany termin "doświadczenie użytkownika" (ang. User Experience - UX) oraz je-go znaczenie dla emocjonalnych aspektów satysfakcji użytkownika produktów informatycznych i usług on-line. Dokona-no przeglądu czterech głównych podejść badawczych stosowanych obecnie w odniesieniu do tematyki UX: projektowa-nie interakcji, e-marketing, pomiary psychofizjologiczne i współprojektowanie usług. Przedyskutowano główne proble-my metodologiczne związane z badaniami i pomiarami UX oraz wskazano na rosnącą rolę UX wśród czynników wpły-wających na sukces lub porażkę współczesnych komercyjnych projektów informatycznych. Omawiane rozważania uzu-pełniono krótkim przeglądem trzech projektów badawczych poświęconych tematyce UX.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU
nr Nr 212,
ISSN: 1899-3192 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Sikorski M., Garnik I., Redlarski K.: Badania doświadczenia użytkownika (User Experience) w projektowaniu interakcji użytkownik-system// PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU. -Vol. Nr 212., (2011),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 251 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Experience marketing in the service of the “secular religion” of big tech
- J. Kreft,
- M. Boguszewicz-kreft