Abstrakt
W pracy przedstawiono opis przeprowadzonych badań eksperymentalnych dotyczących oporów rusztu torowego, zastosowany system pomiarowy oraz analizę uzyskanych wyników. Pomiary potwierdziły tezę o możliwości określania charakteru oporu poprzecznego za pomocą podbijarki. Zaprezentowano również model matematyczny, opisującego przebieg procesu przemieszczania rusztu torowego w płaszczyźnie poziomej przez podbijarkę, w którym wykorzystano metodę elementów skupionych. Przeprowadzone symulacje komputerowe pokazują, że jest możliwe takie dobranie parametrów sprężystych i tłumiących związanych z rusztem torowym oraz podsypką, aby można było uzyskać wyniki zbliżone do wyników badań eksperymentalnych.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- II Konferencja Naukowo-Techniczna : Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym INFRASZYN 2009, Zakopane 22-24 kwietnia 2009r. strony 188 - 205
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Koc W., Chrostowski P.: Badania oporów poprzecznych rusztu torowego podczas pracy podbijarki// II Konferencja Naukowo-Techniczna : Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym INFRASZYN 2009, Zakopane 22-24 kwietnia 2009r./ ed. Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji, Oddzial w Radomiu. Radom: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - PIB, 2009, s.188-205
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 76 razy