Abstrakt
Dotychczasowe badania nad wzrostem małych i średnich przedsiębiorstw, prowadzone od wielu lat zarówno na świecie jak i w Polsce nie przyniosły odpowiedzi na pytanie jakie czynniki na to zjawisko wpływają. W artykule przedstawiono pokrótce podejścia badawcze wykorzystywane w badaniu czynników wzrostu. W oparciu o przeprowadzone w 2009 i 2012 roku badania panelowe w Województwie Pomorskim, przeanalizowano wpływ czynników związanych z właścicielem firmy (obierane przez niego cele, postrzeganie możliwości i szanse firmy) na wzrost zatrudnienia. Analiza wyników badań, wskazuje, że planowanie wzrostu nie idzie w parze z jego osiąganiem. Natomiast na plany i cele mikroprzedsiębiorcy ma wpływ postrzeganie przez niego sytuacji firmy i możliwości jakie niesie otoczenie.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
MARKETING I RYNEK
strony 661 - 668,
ISSN: 1231-7853 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Wasilczuk J.: Czynniki wzrostu zatrudnienia w mikro przedsiębiorstwach – czy chcieć znaczy móc? // MARKETING I RYNEK. -., nr. 5 (2014), s.661-668
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 163 razy