Abstrakt
The paper proposes a set of research scenarios to be applied in four domains: software engineering, website customization, education and gaming. The goal of applying the scenarios is to assess the possibility of using emotion recognition methods in these areas. It also points out the problems of defining sets of emotions to be recognized in different applications, representing the defined emotional states, gathering the data and training. Some of the scenarios consider possible reactions of an affect-aware system and its impact on users.
Cytowania
-
8 2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
7 5
Scopus
Autorzy (5)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Opublikowano w:
-
Advances in Intelligent Systems and Computing
nr 300,
strony 51 - 62,
ISSN: 2194-5357 - Tytuł wydania:
- W : Human-Computer Systems Interaction: Backgrounds and Applications 3 strony 51 - 62
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Kołakowska A., Landowska A., Szwoch M., Szwoch W., Wróbel M.: Emotion Recognition and Its Applications// W : Human-Computer Systems Interaction: Backgrounds and Applications 3/ ed. Zdzisław Hippe, Juliusz Kulikowski, Teresa Mroczek, Jerzy Wtorek : Springer International Publishing, 2014, s.51-62
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-319-08491-6_5
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 221 razy