Abstrakt
W artykule podjęto tematykę obrazów graficznych pod kątem ich przydatności do uczenia się. Na przykładzie ewaluacji podręczników służących do nauki odwzorowania przestrzeni trójwymiarowej - geometrii wykreślnej, omówiono niektóre przyczyny trudności w uczeniu się przy korzystaniu z obszernego materiału graficznego. W analizach własnych przedstawiono koncepcję ewaluacji podręczników na bazie teorii komunikacji psycho-lingwistycznej. Wnioski płynące z analiz funkcji metajęzykowej mogą zainteresować twórców i użytkowników graficznych materiałów dydaktycznych.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Uczenie się i egzamin w oczach uczniów strony 0 - 214
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Kotarska-Lewandowska B.: Komunikat graficzny w uczeniu się// Uczenie się i egzamin w oczach uczniów/ ed. pod red. B. Niemierki, M.K. Szmigiel Kraków: GRUPA TOMMAMI, 2007, s.0-214
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 94 razy