Abstrakt
Celem artykułu jest wykazanie zmian jakie zaszły w zachowaniach konsumentów w XXI wieku - na przykładzie segmentu rynku jaki stanowią konsumenci pokolenia Y - i idącej za tym konieczności adaptacji działań marketingowych. Przeprowadzona analiza literatury wykazała, że pokolenie Y jest pierwszym pokoleniem, które całe swoje życie spędziło w tzw. środowisku cyfrowym. Stanowi to wyzwanie dla osób zajmujących się marketingiem, ponieważ w odróżnieniu od poprzednich pokoleń nie jest pod wpływem mediów tradycyjnych. Praktyczne implikacje prowadzonych rozważań to konieczność wykorzystywania mediów cyfrowych w działaniach marketingowych, co zwiększa skuteczność w docieraniu do konsumentów z pokolenia Y. Wśród implikacji społecznych należy wskazać m.in. na rozwój handlu elektronicznego oraz mediów społecznościowych w zakresie wspierania procesów podejmowania decyzji o zakupie. Kluczowe słowa rozwijane w artykule to: konsument, pokolenie Y i marketing. Artykuł mieści się w kategorii przeglądu literatury poświęconej konsumentom pokolenia Y oraz przedstawia koncepcję zmiany działań w ramach marketingu-mix wynikającej z uwzględnienia specyfiki badanego pokolenia.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2016 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Handel Wewnętrzny
strony 140 - 151,
ISSN: 0438-5403 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2016
- Opis bibliograficzny:
- Gołąb-Andrzejak E.: Konsumenci pokolenia Y - nowe wyzwanie dla komunikacji marketingowej// Handel Wewnętrzny. -., nr. 2 (361) (2016), s.140-151
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 306 razy