Lokalne zarysowania w żelbetowych mostach sprężonych. Analiza wybranych problemów - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Lokalne zarysowania w żelbetowych mostach sprężonych. Analiza wybranych problemów

Abstrakt

Betonowe konstrukcje sprężone to struktury, w których wprowadza się w materiał naprężenia eliminujące lub w znacznym stopniu ograniczające w nim rozciąganie [1].W idealnie sprężonej konstrukcji nie występuje praca elementów żelbetowych w II fazie. Niestety tylko niektóre obecnie wznoszone konstrukcje mostowe spełniają ten warunek. Powszechnie stosuje się sprężenie podłużne, natomiast płytę jezdni i inne detale konstruuje jako żelbetowe. W ten sposób została zaprojektowana i wykonana większość najbardziej spektakularnych polskich konstrukcji mostowych. Doświadczenie zdobyte przy budowie i eksploatacji mostów sprężonych pokazuje, że praca w II fazie drugorzędnych elementów konstrukcyjnych nie stanowi problemu utrzymaniowego i nie wpływa na trwałość, ale każde lokalne zarysowanie dźwigara sprężonego, a przede wszystkim rysy i pęknięcia betonu w strefach zakotwień kabli sprężających, budzą niepokój i emocje.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Materiały Budowlane strony 169 - 171,
ISSN: 0137-2971
Język:
polski
Rok wydania:
2024
Opis bibliograficzny:
Żółtowski K., Kalitowski P.: Lokalne zarysowania w żelbetowych mostach sprężonych. Analiza wybranych problemów// Materiały Budowlane -,iss. 10 (2024), s.169-171
Źródła finansowania:
  • Publikacja bezkosztowa
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 23 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi