Metoda projektowania rejonu zmiany kierunku trasy kolejowej - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Metoda projektowania rejonu zmiany kierunku trasy kolejowej

Abstrakt

Zastosowanie ciągłych pomiarów satelitarnych toru kolejowego, z antenami zainstalowanymi na poruszającym się pojeździe szynowym, powoduje potrzebę opracowania nowej metody projektowania układów geometrycznych toru. Ponieważ kształtowanie kierunków prostych trasy na podstawie takich pomiarów nie sprawia żadnych trudności, w pracy skupiono się na kwestii projektowania odcinków położonych w łuku. Założono, że projektowanie układu geometrycznego odbywać się będzie w odpowiednim roboczym układzie współrzędnych, by następnie - na drodze odpowiedniej transformacji - przenieść uzyskane rozwiązanie do układu globalnego. Przedstawiono cały tok postępowania, wraz z wyprowadzaniem odpowiednich zależności teoretycznych. Całość zilustrowano przykładami obliczeniowymi, w których wykorzystano dane uzyskane z istniejącej linii kolejowej.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Problemy Kolejnictwa strony 197 - 217,
ISSN: 0552-2145
Język:
polski
Rok wydania:
2011
Opis bibliograficzny:
Koc W.: Metoda projektowania rejonu zmiany kierunku trasy kolejowej// Problemy Kolejnictwa. -., iss. 152 (2011), s.197-217
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 80 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi