New Approach to Arc Fitting for Railway Track Realignment - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

New Approach to Arc Fitting for Railway Track Realignment

Abstrakt

This article presents a new method of arc fitting for railway track realignment. The theoretical foundations are presented, along with a detailed algorithm of the iterative computational process. This method is based on solving a set of linearized pseudo-observation equations. The formulas of the functional model of the fitting problem were derived, and a special form of objective function is proposed. An iterative method for optimization of objective functions is described, and an analysis of the functional model is presented. Specific conclusions are presented based on the results of this analysis.

Cytowania

  • 1 2

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1 2

    Scopus

Autorzy (4)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Opublikowano w:
JOURNAL OF SURVEYING ENGINEERING-ASCE nr 141, wydanie 4, strony 1 - 24,
ISSN: 0733-9453
Język:
angielski
Rok wydania:
2015
Opis bibliograficzny:
Cellmer S., Rapiński J., Skala M., Palikowska K.: New Approach to Arc Fitting for Railway Track Realignment// JOURNAL OF SURVEYING ENGINEERING-ASCE. -Vol. 141, iss. 4 (2015), s.1-24
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1061/(asce)su.1943-5428.0000163
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 192 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi