Abstrakt
W pracy przedstawiono, w sposób poglądowy, opis sieci ASG-EUPOS oraz architekturę zastosowanego zestawu pomiarowego GNSS. Opisano geodezyjne przygotowanie pomiarów toru kolejowego, które przeprowadzono na odcinku testowym. Ustawienie centrów fazowych anten względem osi toru testowego wyznaczono metodami geodezji tradycyjnej w oparciu o pomiary tachimetryczne. Na podstawie przeprowadzonych pomiarów na ok. 30-kilumetrowym odcinku linii podjęto kwestię dokładności pomiarów satelitarnych. Wyznaczone współrzędne toru dały podstawę do rozpatrzenia możliwości wykorzystania tego rodzaju pomiarów przy określaniu miarodajnych danych do projektowania (azymutów kierunków głównych trasy, kąta zwrotu, współrzędnych punktu przecięcia kierunków głównych).
Autorzy (7)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- II Konferencja Naukowo-Techniczna : Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym INFRASZYN 2009, Zakopane 22-24 kwietnia 2009 strony 170 - 187
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Koc W., Specht C., Jurkowska A., Chrostowski P., Nowak A., Lewiński L., Bornowski M.: Określanie przebiegu trasy kolejowej na drodze pomiarów satelitarnych// II Konferencja Naukowo-Techniczna : Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym INFRASZYN 2009, Zakopane 22-24 kwietnia 2009/ ed. Stowarzyszenie Inzynierów i Techników Komunikacji RP, Oddział w Radomiu. Radom: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji -PIB, 2009, s.170-187
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 183 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Mobilne pomiary satelitarne na liniach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej
- C. Specht,
- P. Dąbrowski,
- M. Specht
- + 5 autorów