Abstrakt
Conventional road materials used for producing wearing courses of roads are based on mineral aggregate and bituminous or Portland cement binders. The road materials must be optimized for different properties, including skid resistance, durability, rolling resistance and tire/road noise. Unfortunately, it seems that within classic technologies it is very difficult to achieve further reduction of tire/road noise. Innovative porous material PERS that contains considerable amount of crumb rubber seems to have great potential of traffic noise reduction. The paper presents brief history of PERS development, its present stage and unexpected properties, for example, spill fuel fires retardation
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2020 by Trans Tech Publications Ltd)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Key Engineering Materials
nr 834,
strony 98 - 102,
ISSN: 1662-9795 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Ejsmont J., Świeczko-Żurek B.: Poroelastic Material for Urban Roads Wearing Courses// Key Engineering Materials -Vol. 834, (2020), s.98-102
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.4028/www.scientific.net/kem.834.98
- Źródła finansowania:
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 135 razy