Pozyskiwanie informacji rynkowych, przewidywalność rynku a wyniki nowych produktów - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Pozyskiwanie informacji rynkowych, przewidywalność rynku a wyniki nowych produktów

Abstrakt

Celem pracy jest empiryczna weryfikacja trzech efektów mediacyjnych pomiędzy, z jednej strony, gromadzeniem informacji rynkowych od nabywców, konkurentów i innych podmiotów rynkowych, a z drugiej strony, wynikami uzyskiwanymi w zakresie nowych produktów. Jako zmienną pośredniczącą każdej z tych relacji przyjęto przewidywalność rynku. Podstawę empiryczną stanowiły dane zebrane wśród krajowych przedsiębiorstw wysokiej i średnio-wysokiej techniki. Wykryto efekt częściowej mediacji przy gromadzeniu informacji rynkowych od nabywców, w pozostałych zaś przypadkach nie znaleziono efektów mediacyjnych. Oznacza to, że gromadzenie informacji od nabywców, z jednej strony, bezpośrednio oddziałuje na wysokie wyniki nowych produktów, z drugiej zaś, pośrednio, przez zwiększenie przewidywalności rynku, która z kolei ma dodatni efekt na tych wynikach.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 114 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (2017 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Handel Wewnętrzny strony 76 - 85,
ISSN: 0438-5403
Język:
polski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Dąbrowski D., Kukier W.: Pozyskiwanie informacji rynkowych, przewidywalność rynku a wyniki nowych produktów// Handel Wewnętrzny. -., iss. 6 (2017), s.76-85
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 150 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi