Przedsiębiorczość społeczna w społeczeństwie obywatelskim w Polsce - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Przedsiębiorczość społeczna w społeczeństwie obywatelskim w Polsce

Abstrakt

W artykule przedstawiono koncepcję i zakres zjawiska przedsiębiorczości społecznej w Polsce, w kontekście funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego. W tym celu autorka analizuje dominujące szkoły badań nad zjawiskiem przedsiębiorczości społecznej, identyfikuje i charakteryzuje podstawowe modele przedsiębiorstw społecznych w Polsce oraz wskazuje na wyzwania związane z badaniem tego typu organizacji. Autorka przedstawia i poddaje krytycznej analizie metodologię badań Global Entrepreneurship Monitor w obszarze przedsiębiorczości społecznej oraz badania GUS, i przedstawia wyniki obu badań. Przedsiębiorczość społeczna jest bardzo znaczącym urzeczywistnieniem postaw obywatelskich, ponieważ ma potencjał do tworzenia trwałych zmian społecznych, wynikających z oddolnych postaw przedsiębiorczych.

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
STUDIA BAS strony 167 - 203,
ISSN: 2080-2404
Język:
polski
Rok wydania:
2015
Opis bibliograficzny:
Starnawska M.: Przedsiębiorczość społeczna w społeczeństwie obywatelskim w Polsce// STUDIA BAS. -., nr. 4(44) (2015), s.167-203
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 122 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi