Abstrakt
Tworzenie animacji postaci opartych na szkielecie jest jednym z kluczowych problemów w grafice komputerowej. W niniejszym artykule proponowany jest system tworzenia proceduralnych animacji szkieletów o dowolnej topologii wymagający na wejściu określenia ruchu jedynie niewielkiego zbioru punktów kontrolnych. Wykorzystanie algorytmu Verleta zapewnia wysoką wydajność, a odpowiedni automatyczny dobór dodatkowego zestawu warunków pozwala na zachowanie naturalności animacji przez dążenie kończyn szkieletu do położeń możliwie bliskich optymalnym.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Wytwarzanie gier komputerowych. - Tom 3 strony 99 - 104
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Kluczek K.: System animacji szkieletów o dowolnej topologii oparty na systemie cząstek// Wytwarzanie gier komputerowych. - Tom 3/ ed. Tomasz Boiński, Jacek Lebiedź, Michał Wójcik Gdańsk: Politechnika Gdańska, Wydział ETI, 2013, s.99-104
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 121 razy