Abstrakt
Artykuł prezentuje koncepcję prowadzenia badań oporów poprzecznych w trakcie procesu regulacji geometrycznej toru kolejowego za pomocą podbijarki. Jest to zatem kontynuacja badań nad zastosowaniem podbijarki torowej w diagnostyce toru bezstykowego; wcześniej zajmowano się kwestią określania sił podłużnych w szynach. Przedstawiono sposób wyznaczania oporów poprzecznych polegający na ciągłej rejestracji przemieszczenia oraz siły z jaką podbijarka przemieszcza tor w płaszczyźnie poziomej. Uzyskane wyniki umożliwiają ocenę badanego zjawiska z punktu widzenia stanu ustabilizowania podsypki, rozkładu występujących oporów poprzecznych na długości badanych odcinków toru kolejowego, a także wpływu sił podłużnych, występujących w tokach szynowych.Przeprowadzone badania potwierdziły tezę o możliwości wykorzystania podbijarki torowej w diagnozowaniu stanu oporów poprzecznych w torze kolejowym. Sformułowano kierunki dalszych prac w tej dziedzinie, o charakterze wdrożeniowym, mających na celu dopracowanie systemu pomiarowego oraz sposobu archiwizowania i interpretacji wyników pomiaru.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART F-JOURNAL OF RAIL AND RAPID TRANSIT
nr 225,
strony 325 - 340,
ISSN: 0954-4097 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Koc W., Wilk A., Chrostowski P., Grulkowski S.: Tests on lateral resistance in railway track during operation of tamping machine// PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART F-JOURNAL OF RAIL AND RAPID TRANSIT. -Vol. 225, nr. iss. F3 (2011), s.325-340
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 113 razy