Abstrakt
This paper explores the possibilities of using a GPU for complex 3D finite difference computation. We propose a new approach to this topic using surface memory and compare it with 3D stencil computations carried out via shared memory, which is currently considered to be the best approach. The case study was performed for the extensive computation of collisions between heavy nuclei in terms of relativistic hydrodynamics.
Cytowania
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
5
Scopus
Autorzy (5)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Parallel Processing and Applied Mathematics strony 500 - 509
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Cygert S., Kikoła D., Porter-Sobieraj J., Sikorski J., Słodkowski M.: Using GPUs for Parallel Stencil Computations in Relativistic Hydrodynamic Simulation// Parallel Processing and Applied Mathematics. Part 1/ : , 2014, s.500-509
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-642-55224-3_47
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 93 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Towards an efficient multi-stage Riemann solver for nuclear physics simulations
- S. Cygert,
- J. Porter-Sobieraj,
- D. Kikoła
- + 2 autorów
2013
Optimizing the computation of a parallel 3D finite difference algorithm for graphics processing units
- J. Porter-Sobieraj,
- S. Cygert,
- K. Daniel
- + 2 autorów
2015