Abstrakt
Autorzy zwracają uwagę na fakt, że gwałtowny wzrost liczby studentów powoduje konieczność zwrócenia uwagi na wykorzystanie kwalifikacji nauczycieli akademickich. Analizując obciążenia dydaktyczne nauczycieli akademickich (głównie profesorów i doktorów habilitowanych) wybranej uczelni, wskazano na możliwość ich optymalizacji. Ze względu na to, że środki budżetowe przeznaczone na działalność dydaktyczną stanowią około trzech czwartych ogółu wydatków publicznych na szkolnictwo wyższe, a fundusz płac stanowi okło 70% ogółu kosztów szkół wyższych, doskonalenie wykorzystania kwalifikacji nauczycieli akademickich może mieć istotne znaczenie finansowe.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Nauka i Szkolnictwo Wyższe
strony 98 - 111,
ISSN: 1231-0298 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Leja K., Szuwarzyński A.: Wykorzystanie kwalifikacji nauczycieli akademickich na przykładzie wybranej uczelni technicznej. // Nauka i Szkolnictwo Wyższe. -., nr. 1(21) (2003), s.98-111
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 102 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Ocena możliwości realizacji przez uczelnie techniczne warsztatów teleinformatycznych dla nauczycieli.
- K. Nowicki,
- R. Bogucki,
- T. Gierszewski
- + 3 autorów