Zasada szalonego patchworku – efektuacja jako inspiracja do kształtowania relacji i postaw biznesowych
Abstrakt
Jedna zzasad efektuacyjnego podejscia do przedsiebiorczosci jest zasada szalonego patchworku (crazy quilt), która dotyczy budowania relacji z otoczeniem biznesowym. Zgodnie z nia przedsiebiorca powinien korzystac zkontaktów zosobami zotoczenia, zbudowanych jeszcze przed załozeniem firmy, atakze aktywnie kształtowac nowe relacje wsrodowisku, wktórym firma działa. Silny networking iznajomosc wielu osób pozwalaja na czerpanie inspiracji iwspólne poszukiwanie nowych szans biznesowych. Wartykule zaprezentowano wyniki badan ankietowych, których celem była ocena, na ile polscy przedsiebiorcy korzystaja zzasady szalonego patchworku podczas realizacji celów swoich firm. Sprawdzono równiez, na ile studenci kierunku menedzerskiego doceniaja wartosc tej zasady, planujac załozenie własnej działalnosci gospodarczej. Wobec niewielkiego dorobku polskich badaczy dotyczacego efektuacji, zrealizowane badanie jest waznym elementem budowania zasobów wiedzy ztego zakresu. Zgodnie zuzyskanymi wynikami, studenci okazali sie wswoich przekonaniach bardziej zgodni ztradycyjnym, czyli przyczynowym (anie efektuacyjnym) sposobem myslenia ze wzgledu na wyrazna tendencje do rywalizowania, anie kooperacji zkonkurentami firmy. Efektem badan jest opracowanie katalogu rozwiazan, które powinny byc właczone do procesu edukacji przedsiebiorczej, by uwrazliwiac obecnych iprzyszłych przedsiebiorców na wartosc budowanych relacji, atakze wartosci biznesowych woparciu ostosunki interpersonalne zotoczeniem.
Cytowania
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Przedsiębiorczość - Edukacja
strony 225 - 236,
ISSN: 2083-3296 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Krawczyk-Bryłka B., Ziemiański P., Tomczak M., Stankiewicz K.: Zasada szalonego patchworku – efektuacja jako inspiracja do kształtowania relacji i postaw biznesowych// Przedsiębiorczość - Edukacja -,iss. 1 (2020), s.225-236
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.24917/20833296.161.18
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 186 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Relacje międzyorganizacyjne w dobie Industry 4.0
- A. Horzela,
- E. Salecka,
- E. Gołąb-Andrzejak
- + 1 autorów