Abstrakt
Problem jaki stanowi wyszukiwanie strategii optymalnej w grach logicznych jest bardzo złożony. Można go podzielić na następujące podproblemy: obliczeniowy, pamięciowy oraz operacji wejścia/wyjścia. Jednak rosnąca z roku na rok siła obliczeniowa komputerów, ilość pamięci oraz prędkość transferu danych pomiędzy podzespołami zarówno lokalnymi jak i rozproszonymi, a także wzrost skuteczności wykorzystywanych technik algorytmicznych powoduje, że komputery zaczynają grać doskonale, realizując strategie optymalne. W pierwszej części tej pracy przedstawiono początkowe próby skonstruowania inteligentnego sztucznego gracza. W kolejnym punkcie przedstawiono w układzie chronologicznym większość nietrywialnych, rozwiązanych gier. Trzeci punkt dotyczy aktualnego stanu wiedzy oraz perspektyw co do możliwości rozwiązania najbardziej popularnych gier.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej
strony 57 - 60,
ISSN: 1425-5766 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Goluch T.: Zastosowanie komputerów w dziedzinie wyszukiwania strategii optymalnych w grach logicznych // Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. -., nr. 31 (2012), s.57-60
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 124 razy