Publikacje
Filtry
wszystkich: 476
Katalog Publikacji
Rok 2003
-
Podejście procesowe do zarządzania jakością. Część II - opis, nadzorowanie i doskonalenie procesów
PublikacjaPrzedstawiono kolejne 3 etapy tworzące metodykę wdrażania podejścia procesowego do zarządzania jakością - opis przebiegu, bieżące nadzorowanie oraz doskonalenie procesów w firmie.
-
Podejście procesowe do zarządzania jakością wg wymagań normy PN-EN ISO 9001:2001
PublikacjaPrzedstawiono koncepcję wdrażania procesowego podejścia do zarządzania jakością, w tym pierwsze trzy etapy tego podejścia: zrozumienie procesów, ich identyfikacja i określenie powiązań między nimi.
-
Systemy zarządzania jakością - stan unormowania w rodzinie ISO 9000
PublikacjaPrzedstawiono najważniejsze fakty związane z normatywnymi systemami zarządzania jakością wg ISO 9000. Wskazano pozytywne kierunki ewolucji norm oraz zagadnienia istotne dla różnych działów gospodarki, w tym w sektorze małych i średnich firm.
-
Wdrażanie zorientowanego procesowo systemu zarządzania jakością w małej organizacji - studium przypadku.
PublikacjaW artykule podano na przykładzie małej organizacji informacje dotyczące praktycznego zastosowania opisanej w dwóch poprzednich numerach Q jakości metodyki wdrażania podejścia procesowego do zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2000.
-
Zmiana w przedsiębiorstwie. W: Inżynieria zarządzania przedsięwzięciami. Red. L. Zawadzka.Gdańsk: P. Gdań.**2003 s. 106-114, 2 rys. bibliogr. 8 poz.
PublikacjaObecna sytuacja polskich przedsiębiorstw jest niezwykle trudna. Zmienne otoczenie w postaci coraz większej konkurencji, zmienne przepisy prawa, zmiany granic Unii Europejskiej, a także trudności w ściąganiu należności powodują destabilizację przedsiębiorstwa. Często ta chwiejność przedsiębiorstwa przeradza się w jej upadek.Dokonując badań zmian zachodzących w przedsiębiorstwach zauważyłam, że próbują one różnymi metodami nadążyć...
Rok 2002
-
Analiza Big Picture i mapa Systemu. Jak uzyskać informacje o procesie i możliwościach jego doskonalenia.
PublikacjaPrzedsiębiorstwa podejmujące próby modelowania systemów często zapominają o tym, że podstawą budowy modelu systemu czy procesu jest rzetelne rozpoznanie istniejącego stanu systemu i czynników go warunkujących. Dlatego też wiele tych prób kończy się niepowodzeniem. Opisany w niniejszym rozdziale sposób analizy systemu pozwala uzyskać informacje, które staną się elementami wejściowymi dla procesu modelowania skierowanego na dowolnie...
-
Analiza uwarunkowań wdrażania i funkcjonowania systemu zarządzania środowiskowego i zintegrowanego systemu zarządzania jakością i środowiskiem w polskich przedsiębiorstwach.
PublikacjaPrzedstawiono wyniki ankiety oraz wnioski z badań dotyczących wdrażania systemów zarządzania środowiskowego według norm ISO serii 14001 oraz ich integracji z systemami zarządzania jakością wg normy ISO 9001 w polskich przedsiębiorstwach. Szczególny nacisk położono na analizę tego zjawiska w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Podano również zalecenia mogące usprawnić proces wdrażania tych systemów w sektorze MŚP.
-
Ciągły przepływ produktów w przedsiębiorstwie
PublikacjaObserwując otoczenie wydaje się, że zachodzące w nim zmiany są tak nieprzewidywalne, iż trudno cokolwiek zaplanować. Przedsiębiorstwa stają wobec sytuacji, w której muszą znaleźć sposób na sprostanie wyzwaniom rynku. Wymagało jednak podjęcia działań, które pozwolą na szybką reakcję na zmiany wymagań rynku, czyli uelastycznienie oraz zaprojektowanie procesów w sposób umożliwiający niezachwiane funkcjonowanie w przypadku reakcji...
-
Gry bardzo serio. CXO Nowy Magazyn Kadry Zarządzającej.**2002 nr 12 s.26-28.
PublikacjaGry symulacyjne Lean są typem symulacji społecznej, której zasady są opartenie na współzawodnictwie, ale na wypracowaniu zespołowej taktyki działania.Celem symulacji jest wzmacnianie u uczących się umiejętności współdziałania,negocjowania, osiągania kompromisu, wypracowania wspólnej strategii Leanprzez wszystkich uczestników zespołu reprezentujących różne interesy. Arty-kuł przedstawia rodzaje gier symulacyjnych, sposoby...
-
Kluczowe czynniki sukcesu przy wdrażaniu i doskonaleniu systemu zarządzania jakością w dużej jednostce administracji publicznej - Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
PublikacjaPrzedstawiono spostrzeżenia związane z wdrażaniem systemu zarządzania jakością wg normy PN-EN ISO 9001:2001, w pierwszej z największych jednostek administracji samorządowej w Polsce - Urzędzie Miejskim w Gdańsku. Zaprezentowano zarówno najistotniejsze czynniki wspierające sprawne wdrożenie systemu jak również zalecenia związane z przyszłym jego funkcjonowaniem.
-
Koncepcja Lean Management w podnoszeniu efektywności ekonomicznej produk- cji.**2002, 310 s. 104 rys. 60 tab. 13 wykr. bibliogr. 114 poz.+ 13 załącz. maszyn. Rozprawa doktorska (19.06.02) Promotor: dr hab. inż. Olgierd Downarowicz, prof. nadzw. PG
Publikacja.
-
Lean - przepis na odchudzanie kosztów.
PublikacjaKażda czynność pociąga za sobą koszty. Firma Toyota doszła do wniosku, że w takim razie należy ograniczyć ilość realizowanych czynności tylko do tych,które mają swój bezpośredni udział w tworzeniu zysku. Sposób-metodologia i narzędzia służące zastosowaniu odchudzonej produkcji w przedsiębiorstwie to podstawowe elementy,które musi zrozumieć przedsiębiorca.
-
Metoda 5S jako narzędzie modelowania procesów na stanowisku pracy.
PublikacjaOmówiono metodę 5S, która pozwala na analizowanie i modelowanie procesów zachodzących na stanowisku pracy. Przedstawiono istotę, zasady wdrożenia i korzyści wypływające z zastosowania tej metody.
-
Problematyka dozwolonych wyłączeń wymagań normy ISO 9001:2000 oraz zakresu certyfikacji systemów zarządzania jakością.
PublikacjaPrzedstawiono uwagi związane z określeniem zakresu działalności organizacji wdrażających system zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2000 oraz ewentualnym wyłączeniem niektórych wymagań tej normy nie znajdujących odzwierciedlenia w specyfice danej organizacji.
-
Przez 5S do zmian w firmie.
PublikacjaW artykule omówiono istotę zasad 5S i działania, które należy podejmować,by poprawnie wdrożyć zasady 5S. Zastosowanie zasad 5S nie wymaga nie wymaga w zasadzie nakładów finansowych, a daje szereg wymiernych korzyści. Eliminowane są straty czasu, skracany jest cykl produkcji. Eliminowane są straty związane z brakami i awariami, poprawia się jakość i bezpieczeństwo oraz otrzymuje się uproszczone i uporządkowane środowisko...
-
Role pracowników w transformacji Lean
PublikacjaArtykuł omawia role pracowników w trakcie transformacji Lean. Celem artykułu jest nie tylko przedstawienie podziału zadań pomiędzy pracownikami, ale także ukazanie ról poszczególnych grup pracowniczych, które powinny być pełnione w każdej firmie. Nie tylko przedsiębiorstwa wdrażające Lean muszą budować struktury ułatwiające przepływ informacji dotyczących "wyszczuplania" procesów. Dlatego artykuł ten kieruję do wszystkich przedsiębiorców...
-
Więcej niż odchudzanie. Istota koncepcji zarządzania Lean
PublikacjaArtykuł opisuje koncepcję Lean z punktu widzenia pracownika i metod zarządzania zasobami ludzkimi. Charakteryzuje tzw. Lean Thinking, czyli szczupłe myślenie towarzyszące technicznym zmianom związanym z wdrażaniem narzędzi wykorzystywanych przez koncepcję Lean.
-
Zarządzanie wiedzą pracowników operacyjnych w aspekcie wdrażania zmian zgodnie z koncepcją Lean Manufacturing.
PublikacjaKoncepcja Lean Manufacturing skupiona jest głównie na optymalizacji procesu wytwórczego. Podstawową rolę w procesie wytwórczym odgrywają pracownicy operacyjni, od których wiedzy i umiejętności zależy jakość realizowanego procesu. Wydobycie ukrytej w nich wiedzy, rozwijanie jej oraz prowadzenie w kierunku realizacji celów przedsiębiorstwa jest elementem kluczowym dla powodzenia transformacji Lean Manufacturing w przedsiębiorstwie....
-
Zintegrowany System Informatyczny Klasy ERP - planowanie zasobów przedsiębiorstwa.
Publikacja...
Rok 1999
-
Process Control Challenges and Solutions: TEOS, W, and CU CMP
Publikacja -
Wykorzystanie doświadczeń z systemem jakości przy wdrażaniu systemu zarządzania środowiskowego wg normy ISO 14001 (I)
Publikacja -
Wykorzystanie doświadczeń z systemem jakości przy wdrażaniu systemu zarządzania środowiskowego wg normy ISO 14001 (II)
Publikacja
Rok 1997
Rok 1994
-
Koncepcja strat jakościowych Tagichiego
Publikacja
Rok 1993
-
Zdolność jakościowa procesu produkcyjnego
Publikacja