Publikacje
Filtry
wszystkich: 210
Katalog Publikacji
Rok 2002
-
Problemy propagacji pęknięć korozyjno-zmęczeniowych w stalach okrętowych i oceanotechnicznych.
PublikacjaPrzebadano wpływ wartości potencjału ochrony katodowej na prędkość propagacji pęknięć w stalach kadłubowych. Otrzymaną charakterystykę skutecznie zastosowano do wyznaczenia okresu propagacji pęknięć w złączach spawanych.
-
Numerical assessment of the fatigue crack propagation in ship structuraldetails.
PublikacjaPrzedstawiono podejście teoretyczne pozwalające na modelowanie rozwoju pęknięcia w konstrukcji kadłuba okrętu. Omówiono założenia i procedurę realizacyjną. Pokazano wyniki badań rzeczywistych modeli konstrukcji kadłuba-skrzyżowanie wiązań ramowych o jednakowej wysokości. Dokonano porównania i krytycznej analizy wyników uzyskanych na drodze teoretycznej z wynikami badań rzeczywistych.
Rok 2003
-
Wpływ technologii przetwarzania na właściwości użytkowe stali trudno ścieralnych typu HARDOX. II Krajowa Konferencja ''Nowe Materiały, Nowe Technologie w Przemyśle Okrętowym i Maszynowym.
PublikacjaW referacie przedstawiono zagadnienia dotyczące technologii przetwarzania stali HARDOX, jak również zalecenia odnośnie spawania złączy stali HARDOX w zależności od grubości materiału, miejsca spawania, rodzaju spawania, rodzaju złącza, materiałów spoiwa. Dodatkowo przedstawiono zalecenia dotyczące obróbki skrawaniem stali HARDOX 400 w porównaniu do stali WELDOX 500 i WEL-DOX 700.
-
Stalowe panele typu SANDWICH - nowe elementy konstrukcji statku. IX Krajowa Konferencja Mechaniki Pękania.
PublikacjaPrzedstawiono ideę zastosowania do konstrukcji kadłuba statku stalowego panelu typu Sandwich. Panele te mogą być użyte na konstrukcje pokładów, grodzic czy ścianek. Jednakże aby mogły być stosowane w konstrukcji kadłuba, należy posiadać informacje na temat ich własności technologiczno-wytrzymałościowych. W referacie przedstawiono badania laboratoryjne paneli SANDWICH prowadzone w Katedrze Technologii Okrętów, Systemów Jakości...
-
Fatigue tests of steel Sandwich panel. Fifth International Conference on Marine Technology and Transportation.
PublikacjaW referacie przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych paneli SANDWICH prowadzonych w Katedrze Technologii Okrętów, Systemów Jakości i Materiałoznawstwa Wydziału OiO na konstrukcjach w skali rzeczywistej. Dokonano porównania uzyskanych rezultatów w wynikami prezentowanymi w literaturze.
Rok 2005
-
Szybki pojazd wodny napedzany siłą mięśni ludzkich
PublikacjaNa tle tak mocno technologicznego świata wciąż odżywają idee urządzeń czerpiących energię ze źródeł naturalnych: a to samoloty napędzane energią słoneczną, a to pojazdy kołowe napędzane siłą wiatru. Jednym z takich wyzwań jest konstrukcja szybkiego pojazdu wodnego napędzanego siłą mięśni załogi i udział w regatach takich pojazdów - International Waterbike Regatta (IWR) zwanych potocznie Waterbike.
Rok 2006
-
Zmęczenie złącz spawanych w świetle teorii niezawodności
PublikacjaW referacie przedstawiono metodę umożliwiającą wykorzystanie wyników eksperymentalnych, uzyskanych na próbkach małogabarytowych przy zastosowaniu aparatu matematycznego teorii niezawodności w celu prognozowania zachowania się zmęczeniowego złącz spawanych jako elementu konstrukcji wielkogabarytowej. Podejście to nazwano w skrócie koncepcją niezawodności.
-
Zastosowanie stalowych paneli typu sandwicz w konstrukcjach okrętowych i oceanotechnicznych
Publikacja---do uzupełnienia--------------
-
Zastosowanie plastycznie przerabialnych stopów tytanu w okrętownictwie
PublikacjaCelem pracy jest przedstawienie podstawowych informacji o plastycznie przerabialnych stopach tytanu z punktu widzenia ich praktycznego zastosowania w okrętownictwie. Podano skrócone cechy charakterystyczne oraz podstawowe informacje o obróbce cieplnej stopów tytanu. W zakończeniu zaprezentowano stanowisko wybranych Towarzystw Klasyfikacyjnych odnośnie stopów tytanu oraz podano przykłady zastosowań stopów tytanu w okrętownictwie....
-
Wytwarzanie okrętowych pędników śrubowych
PublikacjaW referacie przedstawiono technologię wytwarzania okrętowych pędników śrubowych począwszy od wyboru materiału, poprzez wykonanie formy, odlewanie, obróbkę mechaniczną, trasowanie, obróbkę cieplno-mechanicznąW dalszej części referatu przedstawiono proces wyrównoważania statycznego i dynamicznego oraz postanowienia zawarte w polskich normach.
-
Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej w realizacji strategicznych zadań polskiej gospodarki morskiej
PublikacjaNa tle założeń rozwoju gospodarki morskiej w długofalowych planach Unii Europejskiej oraz Krajowym Planie Strategicznym rozwoju gospodarki morskiej omówiono wyniki prac badawczych, badawczo-rozwojowych i projektowych zrealizowanych i realizowanych przez Wydział.
-
Tests of local strains in steel laser - welded sandwich structure
PublikacjaW publikacji zaprezentowano rezultaty badań odkształceń w strefie spoiny laserowej konstrukcji sandwich. Pokazano obiekt badań, metodykę i oprzyrządowanie oraz proces rejestracji. Przedstawiono uzyskane wyniki i wnioski z nich wypływające.
-
Technologie spawalnicze w okrętownictwie
PublikacjaOmówiono skrótowo: cieplne klasyczne technologie spawalnicze (cięcie i spawanie MMA, SAW, CAW, GMAW, MIG-MAG) oraz technologie rozwoju spawania plazmowego, laserowego i hybrydowego oraz zgrzewania tarciowego z przemieszczeniem (FSW).
-
Strength assessment of a version of joint of sandwich panels
PublikacjaW pracy przedstawiono propozycję optymalizacji wariantu połączenia doczołowego stalowych paneli typu ''sandwich''. Przedstawiono wyniki analizy numerycznej rozkładów naprężeń dla wielu wariantów geometrii proponowanego połączenia.
-
Specialist Committee V.3 "Fabrication Technology"
PublikacjaTreścią raportu jest analiza rozwoju zaawansowanych technologii produkcyjnych w przemyśle stoczniowym oraz analiza opracowania nowych stali konstrukcyjnych do stosowania w zaawansowanych konstrukcjach obiektów oceanotechnicznych, ze szczególnym uwzględnieniem ich odporności na wysokie temperatury, odporności korozyjnej i odporności na zmęczenie. Przeanalizowany został postęp w zakresie rozwoju metod oceny stanu naprężeń i odkształceń...
-
Siła w rozumie i mięśniach
PublikacjaAutor jest opiekunem Koła Naukowego Studentów ''KORAB'', działającego przy Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej. W artykule zaprezentowano katamaran RW-4 napędzany siłą ludzkich mięśni, zaprojektowany i zbudowany z myślą o starcie w międzynarodowych regatach International Waterbike Regatta Bremen 2005.
-
Selected problems of technological preparation of production of a two-segment passenger inland waterways ship of a combined structure
PublikacjaPrzystępując do opracowania założeń do ''Ramowej technologii budowy statku rzecznego'', którego projekt powstaje w ramach zadania INCOWATRANS natknięto się na szereg problemów wynikających z odmienności i prototypowości analizowanego statku. Statek rzeczny to składajacy się z dwóch autonomicznych jednostek zespół pływający. Konstrukcja każdej z wymienionych jednostek jest konstrukcją mieszaną tj. składa się z części o konstrukcji...
-
Sandwich panels in shipbuilding
PublikacjaW publikacji przedstawiono charakterystykę i podstawowe własności nowego tworzywa dla konstrukcji statku jakim są stalowe, spawane laserowo panele typu sandwich. Omówiono podstawowe zalety nowego typu konstrukcji, przedstawiono problemy wynikające z jej stosowania.
-
[Rozdz.] 4.2 Katedra Technologii Okrętu, Systemów Jakości i Materiałoznawstwa.
PublikacjaOmówiono rozwój problematyki badawczej Katedry w latach 1952-2005.
-
Problemy określania trwałości zmęczeniowej stalowych paneli spawanych laserowo
PublikacjaW pracy przedstawiono problemy związane z analizą trwałości zmęczeniowej stalowych paneli spawanych laserowo typu sandwich. Przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych w skali naturalnej a na ich podstawie zaproponowano algorytm podejścia do szacowania trwałości zmęczeniowej.