Wojciech Kustra - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 78

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2004
Rok 2005
Rok 2006
Rok 2007
  • Drugs and driving
    Publikacja

    W referacie przedstawiono we wprowadzeniu pojawienie się nowego zagrożenia, jakim jest kierowanie pojazdów przez osoby będące pod wpływek narkotyków. W drugiej części przedstawiono obecnie obowiązujące sankcje, jakie mogą spotkać kierującego oraz definicję środków odurzających, po zażyciu których nie można prowadzić samochodu. W trzeciej części przedstawiono badania naukowe przeprowadzone w Polsce i Niemczech, które pokazują jak...

  • Ujawnianie kierujących pod wpływem narkotyków
    Publikacja

    W referacie przedstawiono we wprowadzeniu pojawienie się nowego zagrożenia, jakim jest kierowanie pojazdów przez osoby będące pod wpływek narkotyków. W drugiej części przedstawiono obecnie obowiązujące sankcje, jakie mogą spotkać kierującego oraz definicję środków odurzających, po zażyciu których nie można prowadzić samochodu. W trzeciej części przedstawiono badania naukowe przeprowadzone w Polsce i Niemczech, które pokazują jak...

Rok 2009
  • Ocena stanu bezpieczeństwa ruchu na drogach krajowych
    Publikacja

    Pierwszym etapem przygotowywanego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na Drogach Krajowych ''GAMBIT Drogi Krajowe'' była diagnoza bezpieczeństwa ruchu drogowego. Diagnoza zawierała analizę oraz ocenę stanu i systemu bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach. W niniejszym artykule przedstawiono najważniejsze elementy oceny stanu bezpieczeństwa ruchu na drogach krajowych w Polsce w latach 2001-2005.

  • Strategia zmniejszania liczby i skutków wypadków związanych z nadmierną prędkością
    Publikacja

    - Drogownictwo - Rok 2009

    Nadmierna prędkość na drogach krajowych jest bezpośrednią lub pośrednią przyczyną wypadków z ofiarami. W artykule opisano strategię ograniczenia tego typu zdarzeń i zachowań kierowców, poprzez różne środki zarzadzania prędkością. Szczególną uwagę poświęcono intensyfikacji nadzoru nad ruchem z wykorzystaniem automatycznego nadzoru nad prędkością, a także efektywność tych rozwiązań i ogólne uwarunkowania wdrażania zarządzania prędkością...

  • Strategia zmniejszania liczby i skutków zderzeń czołowych na drogach krajowych
    Publikacja

    Zderzenia czołowe należą do najbardziej ofiarochłonnych wypadków w Polsce. Ryzyko śmierci jest prawie dwukrotnie większe niż w przypadku innych rodzajów zderzeń. W artykule opisano strategię ograniczenia tego typu zderzeń, poprzez różnego typu działania w głównej mierze inżynierskie (np. rozdzielenie jezdni, budowa pasów do wyprzedzania, efektywność tych rozwiązań i dalsze kierunki działań.

Rok 2010
Rok 2011
  • Ocena ryzyka na sieci dróg krajowych w Polsce - program EURORAP
    Publikacja

    Europejski Atlas BRD jest narzędziem ułatwiającym: klasyfikację dróg z uwzględnieniem ryzyka, porównanie stopnia ryzyka na sieci dróg poszczególnych krajów, województw, wybór działań poprawiających stan bezpieczeństwa ruchu na drogach, szerokie komunikowanie o ryzyku na drogach za pomocą map, stron internetowych itp.Zaprezentowane wyniki oceny ryzyka na drogach krajowych są przydatne: kierowcom planującym bezpieczna podróż po kraju,...

  • Wielopoziomowe modelowanie ruchu - koncepcja i doświadczenia praktyczne

    Doświadczenia z ostatnich lat na obszarze województwa pomorskiego wskazują, że na obszarze województwa pomorskiego stosowane są różne narzędzia prognozowania i analiz transportowych. Stosowane modele są niekompatybilne, opracowywane przy innych założeniach i co najgorzej produkowane prognozy i wyniki analiz znacznie różnią się między sobą. Biorą to pod uwagę Katedra Inżynierii Drogowej Politechniki Gdańskiej wyszła z inicjatywą...

Rok 2012
  • Analiza zagrożeń na jednorodnych odcinkach dróg
    Publikacja

    Przedstawiono założenia do oceny zagrożeń w ruchu drogowym z wykorzystaniem inspekcji bezpieczeństwa ruchu drogowego. Opisano modele wpływu wybranych czynników na gęstość ofiar śmiertelnych i liczbę ofiar śmiertelnych na drogach krajowych

  • Zastosowanie wielopoziomowego modelu ruchu dla systemu TRISTAR

    W artykule przedstawiono ideę budowy wielopoziomowego modelu ruchu z uwzględnieniem zastosowania środków Inteligentnych Systemów Transportu, które posłużą do zasilania modeli ruchu danymi pochodzącymi z systemów detekcji parametrów ruchu. Połączenie w jedną strukturę modelu wielopoziomowego z Systemem Planowania Ruchu, który jest realizowany w ramach systemu TRISTAR, pozwoli na wykorzystanie danych pochodzących z automatycznych...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2013
Rok 2014
Rok 2015
  • Metoda oceny ryzyka na podstawowej sieci ulic na przykładzie Warszawy
    Publikacja

    W artykule przedstawiono wykorzystanie oceny ryzyka do zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej. W pierwszej części przedstawiono uwarunkowania prawne oraz doświadczenia zagraniczne, które były przesłankami do opracowania metody oceny ryzyka na elementach liniowych i punktowych podstawowej sieci dróg miejskich w Warszawie. W drugiej części przedstawiono przyjęte założenia, opis obiektów analizy, okres analizy, specyfikację...

  • Metody identyfikacji miejsc niebezpiecznych na sieci dróg
    Publikacja

    W artykule przedstawiono metodę identyfikacji miejsc niebezpiecznych na sieci dróg bazującej na ryzyku, jako elemencie systemu zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej na przykładzie sieci dróg krajowych. Przedstawiono doświadczenia zagraniczne identyfikacji miejsc niebezpiecznych i uwarunkowania prawne w Polsce wdrażające konieczność identyfikacji miejsc niebezpiecznych na sieci TEN-T. W ostatniej części zaprezentowano...

  • Modeling of traffic safety indictors on Polish national road network

    Although decreased from 2001 to 2013, Poland’s road deaths improved at a slower rate than the rest of the EU, leaving Poland as one of the worst road safety performing countries in the EU. The national road network in Poland, despite the dynamic transformation and development, still does not conform to the EU safety standards. Similar situation exists in other EU countries, particularly those in Central and Eastern Europe. Safety...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Protection of Pedestrians as the Key Action for Implementing - Poland’s Vision Zero
    Publikacja

    - Rok 2015

    WHO reports show that pedestrians account for 10 to 70% of total road crash fatalities. In Poland, pedestrians also represent a significant road safety problem. For many years, pedestrian collisions have accounted for approx. 30% of total road crashes with more than 30% of pedestrians killed. Therefore, pedestrian safety has been one of Poland’s main objectives in its road safety programs implemented over the past 20 years. The...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

wyświetlono 4583 razy