ANALIZA WPŁYWU WŁAŚCIWOŚCI PALIWA ŻEGLUGOWEGO TYPU RME180 NA CHARAKTERYSTYKĘ ENERGETYCZNĄ SILNIKA WYSOKOPRĘŻNEGO, NIEZAWODNOŚĆ PRACY I ZUŻYCIE JEGO CZĘŚCI
Abstrakt
W ramach opracowania przedstawiono wyniki badania silnika laboratoryjnego Farymann Diesel D10 zasilanego paliwem żeglugowym RME180 produkowanym przez koncern paliwowy GRUPA LOTOS S.A. Badania miały na celu opracowanie charakterystyk energetycznych i emisyjnych silnika w stanie pracy ustalonej na reprezentatywnych obciążeniach wyznaczanych według charakterystyki śrubowej oraz określenie jego cech dynamicznych w procesie forsownego zwiększania obciążenia. Opracowane charakterystyki stanowią materiał odniesieniowy dla analiz porównawczych analogicznych charakterystyk uzyskanych podczas testów silnikowych, z zastosowaniem pozostałościowych paliw żeglugowych.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Inne
- Typ:
- ekspertyza
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2018
- Źródła finansowania:
-
- Zlecenie - Grupa LOTOS S.A., umowa nr 4600009272 z dn. 19.03.2018 r.
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 112 razy