Combustion Engines - Journal - Bridge of Knowledge

Search

Combustion Engines

ISSN:

2300-9896

Publisher:

Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych

Disciplines
(Field of Science):

  • mechanical engineering (Engineering and Technology)

Ministry points: Help

Ministry points - current year
Year Points List
Year 2024 70 Ministry scored journals list 2024
Ministry points - previous years
Year Points List
2024 70 Ministry scored journals list 2024
2023 100 Ministry Scored Journals List
2022 70 Ministry Scored Journals List 2019-2022
2021 70 Ministry Scored Journals List 2019-2022
2020 70 Ministry Scored Journals List 2019-2022
2019 70 Ministry Scored Journals List 2019-2022
2018 13 B
2017 13 B
2016 13 B
2015 13 B
2014 7 B
2013 7 B
2012 6 B
2011 6 B
2010 9 B

Model:

Open Access

Points CiteScore:

Points CiteScore - current year
Year Points
Year 2023 0.9
Points CiteScore - previous years
Year Points
2023 0.9

Impact Factor:

n/a

Publishing policy:

License: CC BY 4.0
License
Creative Commons: BY 4.0 open in new tab
Information on publishing policy
n/a
Information on the conditions of self-archiving
n/a
Is self-archiving allowed by the journal?
Yes - without restrictions
Submitted Version Help
yes
Accepted Version Help
yes
Published Version Help
yes
Information on research data policy
n/a
Months of embargo
no embargo
Additional information
Must link to journal homepage with DOI.

Filters

total: 83

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Journals

Year 2013
Year 2012
  • Comparison of energy efficiency of vehicles powered by different fuels
    Publication

    Najpopularniejsza metoda oceny efektywności energetycznej pojazdów samochodowych polega na porównywaniu przebiegowego zużycia paliwa osiągniętego w warunkach wybranego testu homologacyjnego. Warunki eksploatacji, zdefiniowane za pomocą przebiegów prędkości w czasie, dotyczą najczęściej tylko dwóch kategorii: jazdy miejskiej i pozamiejskiej. Problemy wynikające z takiego sposobu postępowania zostały omówione na przykładzie analizy...

    Full text available to download

  • Diagnosing marine turbine engines through energy characteristics of their flow section
    Publication

    The aim of the performed research was to develop of diagnostic method of the flow section of a marine turbine combustion engine based on the level of delamination of its energy characteristics. The here adopted diagnostic model provides for a formulation of the evaluation of the technical conditions based on the measurements of the parameters of the thermodynamic medium in the characteristic control cross-sections of the engine...

    Full text available to download

  • Dichotomous design of real-time systems
    Publication

    W pracy prezentuje się i analizuje dwie podstawowe metody projektowania komputerowych systemów czasu rzeczywistego, spełniających rozmaite zadania z zakresu automatyki, sterowania, nadzoru i diagnostyki, w których następuje interakcja komputera z obiektami i procesami przemysłowymi, które posiadają naturę ciągłą (pozwalającą na ścisłą matematyczną charakteryzację w czasie ciągłym). Definiuje się podejście uwarunkowane kontekstowo...

  • The sources of contamination and reasons of damage of the flow part of the marine turbine engine in operation
    Publication

    The aim of this paperis to show particular sensitivity of the flow part of the marine turbine engine to the presence of contaminations in the intake air. The contaminations form hard-to-remove deposits in the intervene channels that result in a reduced efficiency and performance of the engine. The paper classifies the contaminants according the source of their formation and their destructive force. The performed analyses and syntheses...

    Full text available to download

Year 2011
Year 2010
  • Estimation of vehicle operational fuel consumption
    Publication

    W pracy przedstawiono metodę umożliwiającą wyznaczenie referencyjnego zużycia paliwa dla zarejestrowanych warunków eksploatacji. Warunki eksploatacji opisane są rozkładem energochłonności jednostkowej, która obejmuje zarówno wpływ warunków zewnętrznych jak również styl jazdy kierowcy. W pracy przedstawiono zestawienie wyników uzyskanych dla przejazdów wykonanych na terenie Gdańska, w regularnym ruchu miejskim. Przedstawiono także...

    Full text available to download

  • Reduction of the reaction torque of an in-line four-cylinder four-stroke engine
    Publication

    W pracy przedstawiono zarówno dokładne jak i uproszczone zależności na przebieg momentu reakcyjnego silnika, jedno i wielocylindrowego, przenoszonego na ramę pojazdu lub fundament. Wyprowadzono zależność na wartość przesunięcia wałków wyrównoważających zapewniającą całkowite wyeliminowanie wpływu sił bezwładności na przebieg momentu reakcyjnego w silnikach czterosuwowych czterocylindrowych. Wprowadzono kryteria doboru optymalnej...

    Full text available to download

Year 2009
Year 2007

seen 3340 times