Department of Quality Management and Commodity Science - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Department of Quality Management and Commodity Science

Filters

total: 191

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2015
Year 2017
Year 2016
Year 2010
Year 2012
Year 2011
Year 2018
Year 2003
Year 2006
  • Wpływ kryzysów i działań naprawczych na zaburzenia osobowości właściciela / menedżera MSP
    Publication

    - Year 2006

    Zarządzanie przedsiębiorstwem znajdującym się w kryzysie jest ważnym tematem badawczym, gdyż przetrwanie jest podstawowym zadaniem każdego menedżera. Choć temat ten jest przedmiotem wielu badań, to autorzy nie podejmują zagadnienia wpływu kryzysu i działań naprawczych na stan psychiczny menedżera; zaburzenia osobowości są własnie tematem pracy. Celem pracy jest zaprezentowanie zebranego materiału empirycznego z sześciu przedsiębiorstw,...

Year 2002
Year 2013
  • Wsparcie informatyczne koncepcji Lean Management oraz Six Sigma
    Publication

    W rozdziale tym przedstawiono kluczowe aspekty integracji dwóch najważniejszych obecnie koncepcji optymalizacji procesów w organizacjach produkujących wyroby materialne oraz świadczących usługi – Six Sigma i Lean Manufacturing. Szczególną uwagę zwrócono na uwarunkowania wsparcia informatycznego tych koncepcji w mniejszych organizacjach.

  • Zapewnienie jakości kształcenia a Krajowe Ramy Kwalifikacji w odniesieniu do studiów doktoranckich w uczelniach technicznych
    Publication

    Coraz większa determinacja obywateli do zdobycia wyższego wykształcenia oraz coraz większa dostępność ośrodków akademickich wymusza przyjęcie projakościowej postawy przez uczelnie wyższe. Tendencje te są widoczne zarówno w skali międzynarodowej, na poziomie której opracowane zostały Europejskie Ramy Kwalifikacji, na poziomie krajowym, gdzie opra-cowano Krajowe Ramy Kwalifikacji, jak również na poziomie poszczególnych jednostek...

  • Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach
    Publication

    - Year 2013

    Aby osiągać założone cele w organizacji i wdrażać opracowane strategie, niezbędni są odpowiednio przygotowani pracownicy. To oni są największą siłą każdej organizacji, w których widzi się czynnik przewagi konkurencyjnej i aby ją zdobywać, należy jasno zdiagnozować niezbędne kompetencje zarówno dla poszczególnych pracowników, jak i całej organizacji. Sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwo cechuje się poprawnie zbudowaną strukturą...

Year 2020
Year 2014
  • Zarządzanie jakością i innowacyjność w świetle doświadczeń organizacji Pomorza
    Publication

    - Year 2014

    Przedstawione w tej pracy koncepcje i metody zarządzania potwierdzają, że wykorzystanie orientacji na jakość i w ramach tego na stałe usprawnianie, przynosi pozytywne efekty nie tylko w odniesieniu do procesów produkcyjnych, ale także wszelkiego rodzaju procesów związanych z realizacją usług, w tym działań wspierających procesy operacyjne, we wszystkich obszarach funkcjonalnych organizacji. Szczególnie istotny jest korzystny wpływ...