Department of Entrepreneurship and Business Law - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Department of Entrepreneurship and Business Law

Filters

total: 149

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2008
  • Analiza potencjalnych klastrow high-tech w województwie pomorskim i instrumentów wspierania ich rozwoju
    Publication

    - Year 2008

    Celem pracy jest sformułowanie założeń odnośnie do polityki samorządowej dotyczącej wspierania przedsiębiorczości środkami publicznymi. Uczestnikami tego przedsięwzięcia są dwie strony, jak następuje:- Podmioty gospodarcze, na ogół w początkowej fazie rozwoju, które w przeciwieństwie do przedsiębiorstw już dobrze usytuowanych na rynku, mają problemy z pokonaniem rozlicznych barier w fazie wzrostowej. - Agendy państwowe, w szczególności...

  • Biznes na Pomorzu
    Publication

    - Year 2008

    Artykuł przedstawia sytuację MSP na Pomorzu. Powstał w oparciu o wyniki badan przeprowadzonych przez Pomorską Agencję Przedsiębiorczości. Autorka współprojekowała opisywane badania.

  • Determinants of franchising operation development
    Publication

    - Year 2008

    Rozdział w monografii opisujący uwarunkowania decydujące o rozwoju działalności franchisingowej na terenie danego kraju. Analiza prowadzona jest w odniesieniu do ogólnej sytuacji gospodarczej, sytuacji na rynku pracy, problematyki prawnej, promocji i edukacji franchisingowej oraz indywidualizmu ekonomicznego.

Year 2006
  • Analysis of human negotiations for e-business improvements
    Publication

    W artykule zaproponowano ogólny model negocjacji oraz oparty na nim uproszczony model jakości negocjacji. Zaproponowany model jakości negocjacji umożliwia zdefiniowanie wielu scenariuszy negocjacji i ich ocenę w kategoriach kompletności, efektywności, wydajności i satysfakcji. Przeanalizowano 150 eksperymentów (f2f i czat) w celu określenia wpływu osobowości negocjatorów i strategii negocjacyjnych na ich rezultat.

  • Determinanty powstawania i rozwoju uniwersyteckich firm typu spin-off w warunkach gospodarki opartej na wiedzy
    Publication

    - Year 2006

    W pracy przedstawiono główne determinanty tworzenia i rozwoju akademickich spin-offów w kontekście rozwoju gospodarki opartej na wiedzy (GOW). Poza krótką charakterystyką GOW zamieszczono zwięzłą analizę czynników kształtujących populację firm odpryskowych i opisano wyznaczniki ich rozwoju na bazie badań przeprowadzonych przez jednego z autorów. Tłem dla przedstawionych wyników uczyniono gospodarkę USA, będącą przykładem dynamicznych...

  • Dylematy pomiaru kapitału ludzkiego

    Obserwując kierunki rozwoju współczesnych organizacji znaleźć można coraz więcej dowodów na poparcie tezy, że kapitał ludzki jest najważniejszym z aktywów organizacji. Pomimo tego pomiar kapitału ludzkiego przysparza wciąż wiele problemów, zarówno natury metodologicznej, jak i praktycznej. Ujęcie kapitału ludzkiego w jeden, ujednolicony, spójny i powszechnie akceptowalny zestaw miar jest niezwykle trudne. W artykule poruszono między...

  • E-learning course "International comparative studies on SMEs"
    Publication

    - Year 2006

    Projekt Leonardo da Vinci "International comparative studies and course development on SMEs" został zainspirowany poprzednim projektem LdV "A European Diploma in SME Management". Bazując na poprzednich doświadczeniach projektowych zaproponowano opracowanie struktur dla opisania narodowych systemów małych i średnich przedsiębiorstw (ang. SME Small Media Enterprises) przy wykorzystaniu dostępnych krajowych danych. Udowodniono, że...

Year 2004
  • Anonimowość w komunikacji internetowej.
    Publication

    - Year 2004

    Artykuł porusza problem anonimowości w Internecie, a szczegóolnie jej wpływ na komunikacje interpersonalną prowadzoną za pomoca sieci internetowej. Wskazane i przedyskutowane zostały zarówno pozytywne jak i negatywne konsekwencje poczucia anonimowości przez uzytkowników, zarówno w obszarze interpersonalnym jak i społecznym.

  • Czynniki wzrostu małych firm w świetle badań empirycznych.
    Publication

    - Year 2004

    Tekst prezentuje anlizę wybranych czynników wzrostu związanych z właścicielem-menedżerem i ich wpływ na tenże wzrost. Analiza powyższa została oparta na badaniach empirycznych przeprowadzonych w regionie gdańskim w 1992 i 1999 roku.

  • Determinanty wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw.
    Publication

    - Year 2004

    Czynniki wzrostu MSP usystematyzowano w czterech grupach: właściciel-menedżer, przedsiebiorstwo, strategia, otoczenie.Model czynników jest układem dynamicznym, w którym centralnym czynnikiem jest strategia zarządzania firmą a pozostałe determinanty tworzą trzy pary sprzężone ze sobą.

  • Fazy rozwoju przedsiębiorstwa - podejście modelowe.
    Publication

    Omowiono wybrane teorie faz rozwoju przedsiebiorstwa. Szczególna uwagę poświęcono ewolucji kompetencji właściciela-menedżera w poszczególnych etapach rozwoju firmy. Dokonano oceny podobieństw i różnic miedzy modelami oraz ich uwarunkowania w badaniach małych i średnich firm.

Year 2007
  • Badanie pracujących na własny rachunek (samozatrudnionych) w województwie mazowieckim
    Publication

    - Year 2007

    Artykuł przedstawia syntetyczne wyniki badań przeprowadzonych w 2006 r. na próbie 501 samozatrudnionych w województwie mazowieckim w ramach projektu badawczego ''Reginalny system koordynacji rynku pracy województwa mazowieckiego. PRACA-ZATRUDNIENIE-SZKOLENIE''. W drugiej części przedstawiono rekomendacje dotyczące ograniczenia barier rozwoju i funkcjonowania samozatrudnienia, a także umacniania instrumentów promocji tej formy działalności...

Year 2005
  • Badanie wzrostu małych przedsiębiorstw
    Publication

    - Year 2005

    W oracowaniu omówiono podstawowe problemy metodologiczne związane z prowadzeniem badań na temat wzrostu małych przesiębiorst. Opisano także główne nurty badań nad wzrostem mniejszych przedsiębiorstw: zasobowy, strategiczny, odnoszący się do otoczenia.

  • Ewolucja systemu pomocy dla małych i średnich przedsiębiorstw we Francji
    Publication

    - Year 2005

    Rozdział jest próbą przedstawienia ewolucji systemu wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych we Francji od lat 70 do dnia dzisiejszego. Przedstawione zostały poszczególne formy wsparcia, instytucje wsparcia, oraz główne kierunki polityki wsparcia. Zawarta została również ocena systemu pomocy publicznej dla MSP produkcyjnych.

Year 2009
  • Budowanie zaufania w relacjach interentowych
    Publication

    - Year 2009

    Artykuł prezentuje znaczenie zaufania w relacjach interpersonalnych oraz wpływ globalizacji na proces budowania i percepcji zaufania pomiędzy uczestnikami relacji społecznych. Przedstawiono badania własne, w których autorka zweryfikowała postawy badanych wobec zaufania w relacjach internetowych i poziom wiarygodności partnera w komunikacji odbywającej się z wykorzystaniem różnych internetowych funkcjonalności (forum internetowe,...

  • Entrepreneurial potential: what do we know about it?
    Publication

    - Year 2009

    W rozdziale zwrócono uwagę na niejednoznaczności w definiowaniu przedsiębiorczości i pojęcia przedsiębiorcy, poświęcając też sporo miejsca problemowi stawania się przedsiębiorcą i próbując odpowiedzieć na pytanie czy przedsiębiorcą można się urodzić, czy też można nauczyć się być przedsiębiorcą. Przy pomocy prostego modelu opisano też rolę, jaką edukacja w zakresie przedsiębiorczości pełni w rozwoju tej ostatniej. W dalszej części...

  • Evaluation of semantic and social technologies for digital libraries
    Publication

    - Year 2009

    W pracy przedstawiono wyniki eksperymentu mającego na celu ocenę efektywności wykorzystywania semantycznych bibliotek cyfrowych, w których projekcie uwzględniono wiedzę z zakresu budowy i funkcjonowania sieci społecznych. Stwierdzono, że zarówno satysfakcja wykorzystywania tak zaprojektowanych bibliotek, ale także efektywność znajdowania dzięki nim właściwych rozwiązań, jest wyższa niż w biblitekach nie uwzględniających tego czynnika.

Year 2020
Year 2016
  • Czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową na przykładzie inicjatywy Interizon
    Publication

    Głównym celem artykułu jest identyfikacja potencjalnych czynników sukcesu w inicjatywie klastrowej Interizon z uwzględnieniem czterech obszarów funkcjonowania inicjatywy: formalizacji i wewnętrznej organizacji, działań podejmowanych w ramach inicjatywy, strategii rozwoju oraz komunikacji i promocji. Przeanalizowane zostały również najważniejsze efekty wynikające z członkostwa w powyższej inicjatywie. Autorki przeprowadziły badania...

    Full text available to download

Year 2015