Abstract
Artykuł koncentruje się na trójwymiarowych środowiskach wirtualnych i ich funkcjonalności edukacyjnej na przykładzie świata Second Life. Wbrew opiniom pojawiającym się od czasu do czasu w literaturze przedmiotu światy wirtualne 3D nie odchodzą w przeszłość, przynajmniej nie w sektorze edukacyjnym. Autorzy artykułu próbują to wykazać,przedstawiając różne aspekty Second Life w zastosowaniach dydaktycznych, naukowych, a także kulturowo-poznawczych. Tytułem wprowadzenia została przedstawiona konstrukcja logiczna światów wirtualnych. Następ-nie zostały przybliżone wybrane aspekty infrastruktury i nawigacji w świecie wirtualnym. Odręb-na część poświęcona jest wątkowi polskiemu, a mianowicie polskim wyspom, co zostało poparte krótką analizą statystyczną z perspektywy użytkownika. W kolejnej części zostały omówione afordancje świata wirtualnego 3D na przykładzie nauki języków obcych. Jest tam mowa o eduka-cji językowej na przykładach zarówno nieformalnych i okazjonalnych, jak i zinstytucjonalizowa-nych i sformalizowanych. Autorzy zwracają też uwagę na wirtualnerealizacje obiektów i miejsc 263ocharakterze kulturalnym lub turystycznym. Artykuł wieńczy krótka analiza opinii na tematświa-tów wirtualnych typu Second Life oparta naliteraturzeprzedmiotu.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (7)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15584/eti.2017.2.35
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Journal Education, Technology and Computer Science
pages 262 - 277,
ISSN: 2719-6550 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Topol P., Kowalewski W., Mokwa-Tarnowska I., Leszczyński P., Kołowska-Gawiejnowicz M., Siatkowski I., Ren-Kurc A.: Aspekty Edukacyjne Wirtualnych Światów. Aplikacja Second Life// Edukacja - Technika - Informatyka -,iss. 2(20) (2017), s.262-277
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15584/eti.2017.2.35
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 114 times