Abstract
Artykuł omawia coraz częściej używany termin "doświadczenie użytkownika" (ang. User Experience - UX) oraz je-go znaczenie dla emocjonalnych aspektów satysfakcji użytkownika produktów informatycznych i usług on-line. Dokona-no przeglądu czterech głównych podejść badawczych stosowanych obecnie w odniesieniu do tematyki UX: projektowa-nie interakcji, e-marketing, pomiary psychofizjologiczne i współprojektowanie usług. Przedyskutowano główne proble-my metodologiczne związane z badaniami i pomiarami UX oraz wskazano na rosnącą rolę UX wśród czynników wpły-wających na sukces lub porażkę współczesnych komercyjnych projektów informatycznych. Omawiane rozważania uzu-pełniono krótkim przeglądem trzech projektów badawczych poświęconych tematyce UX.
Authors (3)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU
no. Nr 212,
ISSN: 1899-3192 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Sikorski M., Garnik I., Redlarski K.: Badania doświadczenia użytkownika (User Experience) w projektowaniu interakcji użytkownik-system// PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU. -Vol. Nr 212., (2011),
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 249 times
Recommended for you
Experience marketing in the service of the “secular religion” of big tech
- J. Kreft,
- M. Boguszewicz-kreft