Abstract
Rozwój przedsiębiorstwa jako przedmiot badań, doczekał się wielu opracowań literaturowych (patrz: Birch, Storey, Davidsson, Demar, Wiklund, Coad, Wasilczuk, Matejun itd.), jednak cały czas brakuje odpowiedzi na pytanie dlaczego małe firmy wzrastają i jakie czynniki na ten wzrost wpływają. Brak wiedzy na ten temat nie wynika z braku chęci badawczych, a raczej z nadmiaru problemów z takimi badaniami związanymi. Osoby prowadzące badania dotyczące przedsiębiorczości, jak i jednego z jej przejawów jakim jest wzrost przedsiębiorstwa, niekoniecznie zdają sobie sprawę jak duży wpływ na wyniki mają subiektywne decyzje podejmowane w trakcie całego procesu badawczego przez badacza. Autorka zajmuje się od wielu lat tematyką wzrostu/rozwoju MSP, w oparciu o własne doświadczenia opisuje te subiektywne wybory, dowodząc jednocześnie iż są one jedną z przyczyn braku odpowiedzi na wiele pytań związanych ze wzrostem przedsiębiorstwa, ale także szerzej przedsiębiorczości.
Citations
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.7172/1644-9584.51.1
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Problemy Zarządzania
no. 13,
pages 13 - 25,
ISSN: 1644-9584 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Wasilczuk J.: Dlaczego tak mało wiemy o wzroście małych i średnich przedsiębiorstw - subiektywizm w badaniach// Problemy Zarządzania. -Vol. 13., nr. 1(51), t. 2 (2015), s.13-25
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.7172/1644-9584.51.1
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 136 times