Dlaczego tak mało wiemy o wzroście małych i średnich przedsiębiorstw - subiektywizm w badaniach - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Dlaczego tak mało wiemy o wzroście małych i średnich przedsiębiorstw - subiektywizm w badaniach

Abstrakt

Rozwój przedsiębiorstwa jako przedmiot badań, doczekał się wielu opracowań literaturowych (patrz: Birch, Storey, Davidsson, Demar, Wiklund, Coad, Wasilczuk, Matejun itd.), jednak cały czas brakuje odpowiedzi na pytanie dlaczego małe firmy wzrastają i jakie czynniki na ten wzrost wpływają. Brak wiedzy na ten temat nie wynika z braku chęci badawczych, a raczej z nadmiaru problemów z takimi badaniami związanymi. Osoby prowadzące badania dotyczące przedsiębiorczości, jak i jednego z jej przejawów jakim jest wzrost przedsiębiorstwa, niekoniecznie zdają sobie sprawę jak duży wpływ na wyniki mają subiektywne decyzje podejmowane w trakcie całego procesu badawczego przez badacza. Autorka zajmuje się od wielu lat tematyką wzrostu/rozwoju MSP, w oparciu o własne doświadczenia opisuje te subiektywne wybory, dowodząc jednocześnie iż są one jedną z przyczyn braku odpowiedzi na wiele pytań związanych ze wzrostem przedsiębiorstwa, ale także szerzej przedsiębiorczości.

Cytowania

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Problemy Zarządzania nr 13, strony 13 - 25,
ISSN: 1644-9584
Język:
polski
Rok wydania:
2015
Opis bibliograficzny:
Wasilczuk J.: Dlaczego tak mało wiemy o wzroście małych i średnich przedsiębiorstw - subiektywizm w badaniach// Problemy Zarządzania. -Vol. 13., nr. 1(51), t. 2 (2015), s.13-25
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7172/1644-9584.51.1
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 136 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi