Abstrakt
Rozwój przedsiębiorstwa jako przedmiot badań, doczekał się wielu opracowań literaturowych (patrz: Birch, Storey, Davidsson, Demar, Wiklund, Coad, Wasilczuk, Matejun itd.), jednak cały czas brakuje odpowiedzi na pytanie dlaczego małe firmy wzrastają i jakie czynniki na ten wzrost wpływają. Brak wiedzy na ten temat nie wynika z braku chęci badawczych, a raczej z nadmiaru problemów z takimi badaniami związanymi. Osoby prowadzące badania dotyczące przedsiębiorczości, jak i jednego z jej przejawów jakim jest wzrost przedsiębiorstwa, niekoniecznie zdają sobie sprawę jak duży wpływ na wyniki mają subiektywne decyzje podejmowane w trakcie całego procesu badawczego przez badacza. Autorka zajmuje się od wielu lat tematyką wzrostu/rozwoju MSP, w oparciu o własne doświadczenia opisuje te subiektywne wybory, dowodząc jednocześnie iż są one jedną z przyczyn braku odpowiedzi na wiele pytań związanych ze wzrostem przedsiębiorstwa, ale także szerzej przedsiębiorczości.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7172/1644-9584.51.1
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Problemy Zarządzania
nr 13,
strony 13 - 25,
ISSN: 1644-9584 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Wasilczuk J.: Dlaczego tak mało wiemy o wzroście małych i średnich przedsiębiorstw - subiektywizm w badaniach// Problemy Zarządzania. -Vol. 13., nr. 1(51), t. 2 (2015), s.13-25
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7172/1644-9584.51.1
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 136 razy