Abstract
W artykule przedstawiono uwarunkowania i przebieg projektowania estakady E2 z betonu sprężonego w ciągu Obwodnicy Wałcza. Pokazano efekt procesu optymalizacji projektu pierwotnego. Opisano przeprowadzone analizy wynikające z przyjętej technologii nasuwania podłużnego oraz istotne aspekty, które należy poruszyć przy wyborze tej technologii. Zaprezentowano modele numeryczne konstrukcji przęseł i metodę analizy z uwzględnieniem pracy konstrukcji w fazach budowy. Podkreślono ważną rolę, jaką odegrało zaprojektowanie dziobów montażowych (awanbeków) oraz podano zasady stosowane przy doborze konstrukcji awanbeków i pokazano istotne rezultaty przeprowadzonych analiz.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (3)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/33.2018.03.03
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Materiały Budowlane
edition 3,
pages 14 - 16,
ISSN: 0137-2971 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2018
- Bibliographic description:
- Żółtowski K., Kalitowski P., Żółtowski P.: Estakada E2 - kluczowy obiekt Obwodnicy Wałcza// Materiały Budowlane. -., iss. 3 (2018), s.14-16
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/33.2018.03.03
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 231 times