Abstract
W referacie opisano przypadek liniowej i nieliniowej analizy sprężonego dźwigara mostowego. W czasie budowy zauważono zarysowania na spodniej stronie dźwigara. Były to miejscowe zjawiska zlokalizowane w okolicy połączeń technologicznych. Analiza liniowa modelu belkowego nie dostarczyła informacji o ryzyku zarysowania. Liniowa analiza modelu powłokowego ujawniła naprężenia większe niż wytrzymałość betonu przy rozciąganiu. Nieliniowa materiałowo analiza modelu powłokowego dostarczyła informacji o kształcie i zakresie rys. Studium przypadku pokazało że obliczenia prowadzone na modelu belkowym z dopuszczeniem naprężeń rozciągających powinny być zawsze prowadzone świadomie.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Mosty Hybrydowe Konferencja Naukowo Techniczna : Wrocławskie Dni Mostowe strony 287 - 292
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2018
- Bibliographic description:
- Żółtowski K., Binczyk M., Kalitowski P.: Estakada E1 w ciągu obwodnicy Wałcza. Konsekwencje przyjętej technologii sprężenia// Mosty Hybrydowe Konferencja Naukowo Techniczna : Wrocławskie Dni Mostowe/ : , 2018, s.287-292
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 242 times