Facebook, YouTube, Instagram... jako arbitrzy prawdy. Deepfake – na szlaku dystopii i łasce korporacji - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Facebook, YouTube, Instagram... jako arbitrzy prawdy. Deepfake – na szlaku dystopii i łasce korporacji

Abstract

Zidentyfikowano ich w 2019 roku w sieci blisko 15 tysięcy . Zwykle nie dotyczą polityki, choć to przede wszystkim w środowisku politycznym budzą strach i zwątpienie. Strach przed dewastacja resztek społecznego zaufania, jakimi politycy się cieszą, zwątpienie – bo zwalczanie ich przekracza polityczne możliwości władz ujmowanych w kartezjańskim podziale władzy. Deepfake – bo o nich mowa – są przełomową innowacją wyznaczającą nowe granice możliwości poznawczych ludzi w cyfrowym środowisku, technologią która wykorzystywana jest z różnymi intencjami, od „mowy (wideo) nienawiści”, po szczytne kampanie społeczne i kładzie podwaliny pod „koniec prawdy” w mediach. Ich identyfikacja i usuwanie ukazuje kluczowy problem współczesnego zarządzania organizacjami mediano – technologicznymi w relacjach z otoczeniem. Jest nową odsłoną asymetrii zależności między użytkownikiem, a organizacją - platformą nowomedialną, nowej relacji władzy i konieczności zdania się na dobrą wolę, determinację oraz potencjał badawczy organizacji medialno – technologicznych.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Współczesne media. Przemoc w mediach
Language:
Polish
Publication year:
2020
Bibliographic description:
Kreft J.: Facebook, YouTube, Instagram... jako arbitrzy prawdy. Deepfake – na szlaku dystopii i łasce korporacji// / Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, 2020,
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 260 times

Recommended for you

Meta Tags