Facebook, YouTube, Instagram... jako arbitrzy prawdy. Deepfake – na szlaku dystopii i łasce korporacji
Abstrakt
Zidentyfikowano ich w 2019 roku w sieci blisko 15 tysięcy . Zwykle nie dotyczą polityki, choć to przede wszystkim w środowisku politycznym budzą strach i zwątpienie. Strach przed dewastacja resztek społecznego zaufania, jakimi politycy się cieszą, zwątpienie – bo zwalczanie ich przekracza polityczne możliwości władz ujmowanych w kartezjańskim podziale władzy. Deepfake – bo o nich mowa – są przełomową innowacją wyznaczającą nowe granice możliwości poznawczych ludzi w cyfrowym środowisku, technologią która wykorzystywana jest z różnymi intencjami, od „mowy (wideo) nienawiści”, po szczytne kampanie społeczne i kładzie podwaliny pod „koniec prawdy” w mediach. Ich identyfikacja i usuwanie ukazuje kluczowy problem współczesnego zarządzania organizacjami mediano – technologicznymi w relacjach z otoczeniem. Jest nową odsłoną asymetrii zależności między użytkownikiem, a organizacją - platformą nowomedialną, nowej relacji władzy i konieczności zdania się na dobrą wolę, determinację oraz potencjał badawczy organizacji medialno – technologicznych.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Współczesne media. Przemoc w mediach
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Kreft J.: Facebook, YouTube, Instagram... jako arbitrzy prawdy. Deepfake – na szlaku dystopii i łasce korporacji// / Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, 2020,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 253 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Exploring the Role of Social Media Use Motives, Psychological Well-Being, Self-Esteem, and Affect in Problematic Social Media Use
- B. Schivinski,
- M. Brzozowska-Woś,
- E. Stansbury
- + 3 autorów