Facebook, YouTube, Instagram... jako arbitrzy prawdy. Deepfake – na szlaku dystopii i łasce korporacji - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Facebook, YouTube, Instagram... jako arbitrzy prawdy. Deepfake – na szlaku dystopii i łasce korporacji

Abstrakt

Zidentyfikowano ich w 2019 roku w sieci blisko 15 tysięcy . Zwykle nie dotyczą polityki, choć to przede wszystkim w środowisku politycznym budzą strach i zwątpienie. Strach przed dewastacja resztek społecznego zaufania, jakimi politycy się cieszą, zwątpienie – bo zwalczanie ich przekracza polityczne możliwości władz ujmowanych w kartezjańskim podziale władzy. Deepfake – bo o nich mowa – są przełomową innowacją wyznaczającą nowe granice możliwości poznawczych ludzi w cyfrowym środowisku, technologią która wykorzystywana jest z różnymi intencjami, od „mowy (wideo) nienawiści”, po szczytne kampanie społeczne i kładzie podwaliny pod „koniec prawdy” w mediach. Ich identyfikacja i usuwanie ukazuje kluczowy problem współczesnego zarządzania organizacjami mediano – technologicznymi w relacjach z otoczeniem. Jest nową odsłoną asymetrii zależności między użytkownikiem, a organizacją - platformą nowomedialną, nowej relacji władzy i konieczności zdania się na dobrą wolę, determinację oraz potencjał badawczy organizacji medialno – technologicznych.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Tytuł wydania:
Współczesne media. Przemoc w mediach
Język:
polski
Rok wydania:
2020
Opis bibliograficzny:
Kreft J.: Facebook, YouTube, Instagram... jako arbitrzy prawdy. Deepfake – na szlaku dystopii i łasce korporacji// / Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, 2020,
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 253 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi