Abstract
Poprzez opisową analizę przypadku, autor proponuje połączenie osobowego podejścia do przedsiębiorczości kobiet, które wywodzi się z psychologii z podejściem kontekstualnym, pochodzącym z ujęcia socjologicznego. Praca kończy się wnioskiem, iż przedsiębiorczość jest zjawiskiem zbyt złożonym, aby analizować je jedynie w kategoriach nauk ekonomicznych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Title of issue:
- What do we know (and would like to know) about entrepreneurship in Poland strony 27 - 35
- Language:
- English
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Starnawska M.: Female entrepreneurship - on the nexus of person and context - merging pigeonholes// What do we know (and would like to know) about entrepreneurship in Poland/ ed. ed. Julita E. Wasilczuk. Gdańsk: Gdańsk University of Technology, 2009, s.27-35
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 76 times
Recommended for you
The cytokine profile of mature milk from smoking and non-smoking mothers
- A. Szlagatys-Sidorkiewicz,
- E. Woś,
- E. Aleksandrowicz
- + 5 authors
2013