Influence of gas turbine controller adjustment on propulsion system behaviour in high sea conditions. Part 1. The dynamic model of propulsion system.
Abstract
Do badań przyjęto układ napędowy okrętowy z turbinami gazowymi napędzającymi poprzez przekładnię mechaniczną zębatą śrubę okrętową o zmiennym skoku. Nakład napędowy statku z turbinami gazowymi napędzającymi śrubę nastawną oddziałują wymuszenia zarówno od nastaw prędkości obrotowej wału śrubowego jaki skoku śruby napędowej, ale również istnieje silna reakcja od falowania morza (stanu morza) na pracę układu napędowego. Zbudowano model dynamiki układu napędowego statku wykorzystując metodę elementów skończonych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- III International Scientific - Technical Conference EXPLO- DIESEL & GAS TURBINE ´03. strony 159 - 167
- Language:
- English
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Dzida M.: Influence of gas turbine controller adjustment on propulsion system behaviour in high sea conditions. Part 1. The dynamic model of propulsion system. // III International Scientific - Technical Conference EXPLO- DIESEL & GAS TURBINE ´03. / Gdańsk: Univ. Technol. Fac. Ocean Eng. & Ship , 2003, s.159-167
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 94 times