Influence of gas turbine controller adjustment on propulsion system behaviour in high sea conditions. Part 2. The simulation investigations.
Abstract
Do badań przyjęto układ napędowy okrętowy z turbinami gazowymi napędzającymi poprzez przekładnię mechaniczną zębatą śrubę okrętową o zmiennym skoku.Przy użyciu programu komputerowego Matlab i jego nakładki Simulink wykonano symulację dynamiki układu napędowego statku pracującego na wzburzonym morzu.Zbadano wpływ nastaw i typu regulatora na pracę układu. Porównano nastawy układu regulacyjnego układu napędowego dla pracy na wzburzonym morzu z nastawami układu przy skokowej zmianie skoku śruby napędowej pracującego na spokojnym morzu.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- III International Scientific - Technical Conference EXPLO-DIESEL & GAS TURBINE ´03 strony 168 - 180
- Language:
- English
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Dzida M.: Influence of gas turbine controller adjustment on propulsion system behaviour in high sea conditions. Part 2. The simulation investigations. // III International Scientific - Technical Conference EXPLO-DIESEL & GAS TURBINE ´03/ Gdańsk: Univ. Technol. Fac. Ocean Eng. & Ship , 2003, s.168-180
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 81 times