Abstract
W referacie została zaprezentowana nowa koncepcja działań marketingowych w szkolnictwie wyższym, jaką jest zarządzanie relacjami. Przedstawione zostało uzasadnienie zastosowania proponowanej koncepcji, wynikające ze specyficznych cech usługi edukacyjnej. Zdefiniowano zarówno pojęcie relacji, jak i zarządzania nimi w szkolnictwie wyższym. Wskazano najważniejsze relacje, które szkoła wyższa powinna budować w swoim otoczeniu, ze szczególnym uwzględnieniem studentów jako najważniejszych klientów uczelni. W dalszej części przybliżone zostało pojęcie lojalności, będącej celem budowania długotrwałych relacji ze studentami, która w szkolnictwie wymaga odmiennego podejścia, niż w innych organizacjach. Następnie zaproponowany i omówiony został model zarządzania relacjami ze studentami, zawierający trzy podstawowe fazy procesu świadczenia usługi edukacyjnej: przedsprzedażową, sprzedażową i posprzedażową. Prezentowany model może stać się zarówno podstawą dalszych badań teoretycznych w tym temacie, jak i znaleźć zastosowanie praktyczne.
Citations
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.5604/05096669.1077684
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Transactions on Aerospace Research
pages 87 - 107,
ISSN: - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Drapińska A.: Koncepcja zarządzania relacjami ze studentami przez szkoły wyższe// Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych.Prace Instytutu Lotnictwa. -., nr. 225 (2012), s.87-107
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.5604/05096669.1077684
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 125 times