Abstract
Obszar delty wisły został dotknięty szeregiem negatywnych zjawisk będących następstwem burzliwej historii tych ziem. ważnym elementem działań naprawczych jest zmiana negatywnego wizerunku miejsca oraz wzmoicnienie poczucia tożsamości terytorialnej wśród (w większości napływowej) społeczności lokalnej.artykuł przedstawia dotychczasowe dościwadczenia oraz perspektywy dalszych działań wybranych miast delty wisły dotyczących wykorzystania, kształtowania lub reinterpretacji charakterystycznych elementów krajobrazu kulturowego na potrzeby zmiany wizerunku miejsca. tłem dla rozważań są zasady marketingu terytorialnego odnoszące się do wizualnych cech przestrzeni.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Studia Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN
no. Tom CXLVI,
pages 1 - 20,
ISSN: 0079-3507 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Golędzinowska A.: Kształtowanie nowego wizerunku miast delty Wisły // Studia Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN. -Vol. Tom CXLVI., (2012), s.1-20
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 105 times