Abstract
WORK OBJECTIVES:
To examine whether and to what extent a company's presence in Google Search mobile results, and Google Maps service search results, affects pharmacies' acquisition of new consumers
RESEARCH QUESTIONS:
- Does the presence of pharmacies in Google MyBusiness increase the number of their customers ?
- Is the increase in the number of customers of pharmacies using Google MyBusiness primarily due to the search engine's suggestion of currently open pharmacies relative to the potential customer's location?
- Is the second most important factor the level of credibility of pharmacies in the eyes of potential customers increased by the Google MyBusiness service.
RESEARCH HYPOTHESIS OF THE STUDY:
The use of the Google MyBusiness service by companies results in an increase in consumer awareness of the existence of an organization, and a gradual increase in competitive advantage
Please note - the paper is composed in Polish language
E-MARKETING LOKALNY A WYBÓR APTEK PRZEZ AKTUALNYCH I POTENCJALNYCH KLIENTÓW
Cele pracy:
Sprawdzenie czy i w jakim stopniu obecność przedsiębiorstwa w mobilnych wynikach wyszukiwania Google Search, oraz w wynikach wyszukiwania usługi Google Maps, wpływa na pozyskanie nowych konsumentów przez apteki
Pytania badawcze:
- Czy obecność aptek w Google MyBusiness zwiększa liczbę ich klientów ?
- Czy zwiększanie liczby klientów aptek korzystających z Google MyBusiness wynika w pierwszej kolejności z sugerowania otwartych w danym momencie aptek przez wyszukiwarkę względem położenia potencjalnego klienta?
- Czy drugim pod względem istotności czynnikiem jest poziom wiarygodności aptek w oczach potencjalnych klientów zwiększany dzięki usłudze Google MyBusiness.
Hipoteza badawcza pracy:
Korzystanie z usługi Google MyBusiness przez firmy powoduje wzrost świadomości konsumentów o istnieniu danej organizacji, oraz stopniowe zwiększanie przewagi konkurencyjnej
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- Monographic publication
- Publication year:
- 2016
- Verified by:
- No verification
seen 138 times