Model optymalizacyjny doboru głównych parametrów układu napędowego okrętu z kompromisową śrubą o stałym skoku
Abstract
Praca zawiera sformułowania modeli matematycznych przydatnych do budowy algorytmu obliczeniowego, służącego do wstępnego wyznaczania parametrów układu napędowego okrętu ze śrubami o skoku stałym, w przypadku zadania niestandardowego - gdy charakterystyki oporu kadłuba są zmienne. Argumentami modeli są te parametry okrętu które identyfikowane są na etapie projektowania wstępnego. Struktura prezentowanych modeli spełnia formalizm dotyczący formułowania zagadnień optymalizacji matematycznej. Rezultatem optymalizacji są wyznaczane parametry układu napędowego ze śrubą kompromisową, które ekstremizują ustaloną funkcję celu, np. minimalizują zużycie paliwa na całej trasie rejsu.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Michalski J.: Model optymalizacyjny doboru głównych parametrów układu napędowego okrętu z kompromisową śrubą o stałym skoku// . -., (2005),
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 75 times