Model optymalizacyjny doboru głównych parametrów układu napędowego okrętu z kompromisową śrubą o stałym skoku - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Model optymalizacyjny doboru głównych parametrów układu napędowego okrętu z kompromisową śrubą o stałym skoku

Abstract

Praca zawiera sformułowania modeli matematycznych przydatnych do budowy algorytmu obliczeniowego, służącego do wstępnego wyznaczania parametrów układu napędowego okrętu ze śrubami o skoku stałym, w przypadku zadania niestandardowego - gdy charakterystyki oporu kadłuba są zmienne. Argumentami modeli są te parametry okrętu które identyfikowane są na etapie projektowania wstępnego. Struktura prezentowanych modeli spełnia formalizm dotyczący formułowania zagadnień optymalizacji matematycznej. Rezultatem optymalizacji są wyznaczane parametry układu napędowego ze śrubą kompromisową, które ekstremizują ustaloną funkcję celu, np. minimalizują zużycie paliwa na całej trasie rejsu.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language:
Polish
Publication year:
2005
Bibliographic description:
Michalski J.: Model optymalizacyjny doboru głównych parametrów układu napędowego okrętu z kompromisową śrubą o stałym skoku// . -., (2005),
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 79 times

Recommended for you

Meta Tags