Abstract
W pracy przedstawiono przegląd wybranych pozycji literatury na temat możliwości wykorzystania ciepła odprowadzanego od silnika do otoczenia. Wymieniono głównie nowe nie stosowane seryjnie ale obecnie projektowane i badane układy. Wskazano na niekorzystne cechy takie jak duża masa i koszty układów parowych. Termogeneratory z kolei charakteryzują się małą mocą elektryczną na jednostkę masy. W ostatnim rozdziale wspomniano o akumulacji ciepła w celu skrócenia procesu nagrzewania silnika.
Author (1)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 36 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Combustion Engines
pages 24 - 27,
ISSN: 2300-9896 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Kneba Z.: Możliwości zamiany strumieni ciepła odpadowego silników pojazdów na moc efektywną// Combustion Engines. -., iss. nr 3 (2011), s.24-27
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 78 times
Recommended for you
Układ sterowania małą elektrownią wiatrową z generatorem indukcyjnym
- M. Włas,
- Z. Krzemiński,
- J. Szewczyk
- + 1 authors
2010