Abstrakt
W pracy przedstawiono przegląd wybranych pozycji literatury na temat możliwości wykorzystania ciepła odprowadzanego od silnika do otoczenia. Wymieniono głównie nowe nie stosowane seryjnie ale obecnie projektowane i badane układy. Wskazano na niekorzystne cechy takie jak duża masa i koszty układów parowych. Termogeneratory z kolei charakteryzują się małą mocą elektryczną na jednostkę masy. W ostatnim rozdziale wspomniano o akumulacji ciepła w celu skrócenia procesu nagrzewania silnika.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 36 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Combustion Engines
strony 24 - 27,
ISSN: 2300-9896 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Kneba Z.: Możliwości zamiany strumieni ciepła odpadowego silników pojazdów na moc efektywną// Combustion Engines. -., iss. nr 3 (2011), s.24-27
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 78 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Układ sterowania małą elektrownią wiatrową z generatorem indukcyjnym
- M. Włas,
- Z. Krzemiński,
- J. Szewczyk
- + 1 autorów
2010