Nadmierne osiadania nawierzchni drogowej w ujęciu geotechnicznym - przyczyny, monitoring, możliwe metody naprawy
Abstract
Nadmierne osiadania nawierzchni stanowią „wieczny” problem użytkowników dróg. Z odkształceniami nawierzchni łączy się obniżenie komfortu i bezpieczeństwa jazdy (BRD). Jedną z podstawowych przyczyn takiego zjawiska jest zachowanie się podłoża gruntowego. Najczęściej dotyczy to zjawiska osiadania podłoża gruntowego, stanowiącego efekt ściśliwości gruntów w wyniku przyłożenia obciążenia i jest przekroczeniem stanów granicznych użytkowalności (SGU). W rzadszych przypadkach odkształcenia wiążą się z przekroczeniem stanu granicznego nośności (SGN).
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Budownictwo drogowe strony 116 - 121
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2020
- Bibliographic description:
- Horodecki G.: Nadmierne osiadania nawierzchni drogowej w ujęciu geotechnicznym - przyczyny, monitoring, możliwe metody naprawy// Warunki gruntowe a projektowanie oraz budowa dróg i mostów. Budownictwo drogowe/ Katowice: Elamed Media Group, 2020, s.116-121
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 190 times