Nadmierne osiadania nawierzchni drogowej w ujęciu geotechnicznym - przyczyny, monitoring, możliwe metody naprawy - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Nadmierne osiadania nawierzchni drogowej w ujęciu geotechnicznym - przyczyny, monitoring, możliwe metody naprawy

Abstract

Nadmierne osiadania nawierzchni stanowią „wieczny” problem użytkowników dróg. Z odkształceniami nawierzchni łączy się obniżenie komfortu i bezpieczeństwa jazdy (BRD). Jedną z podstawowych przyczyn takiego zjawiska jest zachowanie się podłoża gruntowego. Najczęściej dotyczy to zjawiska osiadania podłoża gruntowego, stanowiącego efekt ściśliwości gruntów w wyniku przyłożenia obciążenia i jest przekroczeniem stanów granicznych użytkowalności (SGU). W rzadszych przypadkach odkształcenia wiążą się z przekroczeniem stanu granicznego nośności (SGN).

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Budownictwo drogowe strony 116 - 121
Language:
Polish
Publication year:
2020
Bibliographic description:
Horodecki G.: Nadmierne osiadania nawierzchni drogowej w ujęciu geotechnicznym - przyczyny, monitoring, możliwe metody naprawy// Warunki gruntowe a projektowanie oraz budowa dróg i mostów. Budownictwo drogowe/ Katowice: Elamed Media Group, 2020, s.116-121
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 190 times

Recommended for you

Meta Tags