Nauczanie zagadnień cyberbezpieczeństwa w Unii Europejskiej – trendy, wyzwania - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Nauczanie zagadnień cyberbezpieczeństwa w Unii Europejskiej – trendy, wyzwania

Abstract

Znaczenie edukacji, szkoleń i podnoszenia świadomości zagadnień cyberbezpieczeństwa jest dziś, w erze społeczeństwa informacyjnego powszechnie uznane. W ostatnich latach w Unii Europejskiej pojawiło się wiele nowych inicjatyw związanych między innymi z rozwijaniem programów uniwersyteckich, przygotowywaniem specjalistycznych i profilowanych szkoleń, uruchamianiem masowych otwartych kursów online, a także badaniami opinii publicznej oraz ekspertów. Odbyła się również niezwykle interesująca debata dotycząca skuteczności i zasadności kształcenia zasad cyberbezpieczeństwa oraz przeprowadzono ankietę w instytucjach edukacyjnych dotyczących cech wzorcowego kursu w tej dziedzinie. W artykule przedstawiono te inicjatywy i związane z nimi wyzwania, a także trendy i perspektywiczne kierunki rozwoju nauczania zagadnień cyberbezpieczeństwa.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 34 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej pages 63 - 68,
ISSN: 1425-5766
Language:
Polish
Publication year:
2017
Bibliographic description:
Leszczyna R.: Nauczanie zagadnień cyberbezpieczeństwa w Unii Europejskiej – trendy, wyzwania// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. -., nr. 52 (2017), s.63-68
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 125 times

Recommended for you

Meta Tags