Nauczyciel „profesjonalista – praktyk” jako jeden z wariantów nauczycielskiej tożsamości zawodowej - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Nauczyciel „profesjonalista – praktyk” jako jeden z wariantów nauczycielskiej tożsamości zawodowej

Abstract

Głównym problemem podejmowanym w tekście, jest próba badania tożsamości zawodowej nauczycieli w specyficznym ujęciu, w relacji do ich biografii. Materiał empiryczny pozyskano metodą jakościową, w oparciu o technikę narracyjnego wywiadu biograficznego. W rezultacie podjętych czynności badawczych, powstały trzy modele nauczycielskich tożsamości zawodowych, stanowiących o specyfice zawodu nauczyciela. Jeden z nich – model profesjonalisty praktyka, w intencji autora tekstu stanowić może jedną z ewentualnych ścieżek rozwoju profesji nauczycielskiej.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 71 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Wychowanie na co dzień pages 20 - 24,
ISSN: 1230-7785
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Tomczak M.: Nauczyciel „profesjonalista – praktyk” jako jeden z wariantów nauczycielskiej tożsamości zawodowej// Wychowanie na co dzień. -., nr. 1 (250) (2015), s.20-24
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 140 times

Recommended for you

Meta Tags