Abstract
Głównym problemem podejmowanym w tekście, jest próba badania tożsamości zawodowej nauczycieli w specyficznym ujęciu, w relacji do ich biografii. Materiał empiryczny pozyskano metodą jakościową, w oparciu o technikę narracyjnego wywiadu biograficznego. W rezultacie podjętych czynności badawczych, powstały trzy modele nauczycielskich tożsamości zawodowych, stanowiących o specyfice zawodu nauczyciela. Jeden z nich – model profesjonalisty praktyka, w intencji autora tekstu stanowić może jedną z ewentualnych ścieżek rozwoju profesji nauczycielskiej.
Author (1)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 97 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Wychowanie na co dzień
pages 20 - 24,
ISSN: 1230-7785 - Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Tomczak M.: Nauczyciel „profesjonalista – praktyk” jako jeden z wariantów nauczycielskiej tożsamości zawodowej// Wychowanie na co dzień. -., nr. 1 (250) (2015), s.20-24
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 185 times