Abstrakt
Głównym problemem podejmowanym w tekście, jest próba badania tożsamości zawodowej nauczycieli w specyficznym ujęciu, w relacji do ich biografii. Materiał empiryczny pozyskano metodą jakościową, w oparciu o technikę narracyjnego wywiadu biograficznego. W rezultacie podjętych czynności badawczych, powstały trzy modele nauczycielskich tożsamości zawodowych, stanowiących o specyfice zawodu nauczyciela. Jeden z nich – model profesjonalisty praktyka, w intencji autora tekstu stanowić może jedną z ewentualnych ścieżek rozwoju profesji nauczycielskiej.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 97 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Wychowanie na co dzień
strony 20 - 24,
ISSN: 1230-7785 - Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Tomczak M.: Nauczyciel „profesjonalista – praktyk” jako jeden z wariantów nauczycielskiej tożsamości zawodowej// Wychowanie na co dzień. -., nr. 1 (250) (2015), s.20-24
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 185 razy